ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

03/2011

03/2011
Kup ten numer
Wydanie papierowe
Kup ten numer
Wydanie elektroniczne
+ DODATEK: Przejrzyj
ten numer
 

Wideo-kursy na płycie CD

(nie dotyczy e-wydania)
  • Photoshop. Bądź kreatywny, cz.6
 

Redaktor naczelny poleca

Gdy opublikowaliśmy niedawno zdjęcie Wojtka Grzędzińskiego, przedstawiające 6-miesięcznego chłopca, który zginął w wyniku izraelskiego nalotu na zachodnie dzielnice Bejrutu, do redakcji trafiło wiele listów i e-maili od osób, zdaniem których był to obraz zbyt szokujący. Nie do przyjęcia. Zdjęcie ukazało się, bo uznaliśmy, że zadaniem fotoreportera jest pokazywanie prawdy, choćby najgorszej i niewygodnej. W kolejnym wywiadzie, Łukasz Trzciński, spytany o kondycję dzisiejszego reportażu przyznał, że w gazetach mamy dziś blokadę trudnych treści, bo odbiorca nie zawsze chce ten przekaz przyjąć. Bardzo trafna wydaje nam się również diagnoza Tomasza Gudzowatego, tegorocznego laureata WPP, z którym wywiad przeczytacie w tym wydaniu Digital Camera (str. 20). Jak mówi, World Press Photo jest lustrem. Jeśli się sobie nie bardzo podobamy, nie możemy obwiniać za to lustra. Żeby zebrać dla Was komentarze (str. 26), czekaliśmy z zamknięciem numeru na ogłoszenie wyników tej edycji konkursu. Oceny są bardzo różne. Środowisko jeszcze nigdy nie było tak podzielone. Okaleczona przez męża (w majestacie prawa!) młoda Afganka to z pewnością widok mało przyjemny. Jednak dzięki WPP, o problemie przemocy domowej dyskutowano przynajmniej przez jeden dzień na całym świecie. Naszym zdaniem konkurs po raz kolejny wypełnił tym samym swoją misję. World Press Photo to nie tylko pochwała kunsztu i odwagi fotoreportera. To nie plebiscyt, w którym wybieramy najładniejsze zdjęcie roku. WPP od zawsze miało w swej idei zaszytą misję docierania do świadomości ludzi, zwracania uwagi na wydarzenia i problemy, które z różnych powodów nie zawsze mają szansę przedostać się do mainstreamu. A siła zdjęcia jest ogromna. Czasami jeden kadr potrafi powiedzieć więcej niż tysiąc słów, setki prasowych artykułów i relacji telewizyjnych. Pamiętajmy, że fotoreporter to dziennikarz, który opowiada swoją historię obrazem a nie słowem. Innych różnic nie ma. Czy ktoś odważy się potępić dziś reportera lub tytuł, który opublikuje szokujący artykuł o niezwykle trudnej sytuacji kobiet w świecie muzułmańskim?

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl