ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Wydarzenia / Inne

50 Urodziny Kalendarza Pirelli [artykuł w DCP] Maciej Zieliński

2013-12-20
0 komentarzy
3
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
50 Urodziny Kalendarza Pirelli [artykuł w DCP]
Najseksowniejszy kalendarz świętuje właśnie okrągłe urodziny. Przez pół wieku na jego kartach pojawiały się najlepsze modelki, fotografowane przez najdroższych i najbardziej pożądanych fotografów. Ten wyjątkowy jubileusz to dobra okazja, by przypomnieć jego historię

Może Was to zdziwi, ale by uczcić tę okrągłą rocznicę, Pirelli zdecydowało się nie produkować kalendarza na 2014 r. Zamiast tego wydało kalendarz stworzony w 1986 r. przez Helmuta Newtona, który do tej pory był trzymany w tajemnicy w archiwach fi rmy. Szczęśliwie lata 1986 i 2014 dzielą ze sobą układ dni, a długa praca rekonstrukcyjna – przeprowadzona przez Fundację Pirelli – zakończyła się sukcesem. Dlaczego jednak kalendarz nie ukazał się w 1986 r. tak jak planowano? Wszystko w swoim czasie. Zacznijmy od początku...

"THE CAL"

Bo tak przyjęło się określać kalendarz, powstał z inicjatywy Pirelli UK Limited, brytyjskiego biura Grupy. W 1964 r. Brytyjczycy szukali strategii marketingowej, która pomogłaby Pirelli wyróżnić się na tle konkurencji. Mianowali więc Dereka Forsytha dyrektorem artystycznym i zatrudnili brytyjskiego fotografa Roberta Freemana, znanego z portretów Beatlesów – do stworzenia bardzo śmiałego, jak na owe czasy, przedsięwzięcia. Cel był prosty: stworzyć wyrafi nowany, ekskluzywny produkt z artystycznym i kulturalnym przekazem, który pozwoli fi rmie produkującej opony złapać nieco blichtru i powabu świata mody i glamour.

Historię Kalendarza można generalnie podzielić na trzy różne epoki. Pierwsza dekada to lata 1964–74, po której nastąpiła przerwa w publikacji (dziewięć lat), spowodowana światową recesją w wyniku wojny Yom Kippur i kryzysu naftowego. W kolejnej dekadzie (lata 1984–94), wówczas wznowiono Kalendarz, który z roku na rok stawał się coraz większym sukcesem i powoli obrastał legendą. Od 1994 r. do chwili obecnej to czas przełomu tysiącleci i czas, kiedy „The Cal” osiągnął status kultowego. Jego autorem chciał być każdy fotograf, na jego stronach chciała się pojawić każda modelka...

Artykuł przeczytacie w styczniowym wydaniu Digital Camera Polska!

Kup ten numer: Wydanie elektroniczne

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl