ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Pomysł na zdjęcie

Tęczowe jedzenie - sfotografuj kolory natury

2019-04-08
0 komentarzy
0
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Tęczowe jedzenie - sfotografuj kolory natury
Jeżeli lubisz fotografować martwą naturę, to na pewno zechcesz spróbować zrobić zdjęcie, którego tematem jest pyszne jedzenie!

Wramach tego projektu postanowiliśmy uchwycić tęczę kolorów stworzoną przez świeże owoce. Piękno tego przedsięwzięcia polega na tym, że nie potrzebujesz do tego mnóstwa wymyślnego sprzętu. Użyliśmy aparatu Olympus OM-D E-M1 z obiektywem 12–40 mm, który jest odpowiednikiem pełnoklatkowego szkła 24–80 mm. Aby oświetlić nasze owoce, po prostu umieściliśmy je na białej tacy leżącej na wysokim krześle ustawionym przy oknie. Jeśli nie masz wysokiego krzesełka, wystarczy, że znajdziesz biały talerz. Użyliśmy też blendy, aby odbić światło i rozjaśnić cienie, zwiększając w ten sposób siłę wyrazu fotografii. Jeśli chodzi o planowanie, to przed wybraniem się na zakupy powinieneś sporządzić listę potrzebnych Ci owoców. Łatwo jest się rozproszyć, gdy ma się przed sobą zbyt wiele możliwości wyboru!

Po prostu wypisaliśmy na kartce wszystkie kolory tęczy (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo i fioletowy) i przyporządkowaliśmy do każdego z nich inny owoc. Kolor czerwony miały reprezentować truskawki, pomarańczowy – pomarańcze, żółty – banany; zielony – kiwi, niebieski – jagody, indygo – czerwone winogrona (tutaj zrobiliśmy małe oszustwo), a fioletowy – marakuja. Możesz również użyć sałaty lub warzyw, w zależności od pory roku, w której będziesz realizował projekt.


1. Statyw
Umieściliśmy nasz aparat na statywie, aby zachować niską czułość matrycy (ISO 100) przy ustawieniu przysłony f/8, tak, by wszystkie owoce w kadrze pozostały ostre. Mając ustabilizowany aparat i statyczny temat, nie ma znaczenia, jaki będzie czas migawki. Użyj pilota lub samowyzwalacza, aby nie wywoływać drgań spowodowanych naciskaniem spustu palcem.
2. Owoc
Musisz połączyć ze sobą szereg kolorów, które dobrze ze sobą współgrają. Istnieje wiele twórczych możliwości. Jeśli chodzi o sposób ukazania owoców, to zastanów się, jak będą się one prezentowały najlepiej. Stwierdziliśmy, że pomarańcze, marakuje, banany i kiwi najlepiej jest przekroić, ale w przypadku winogron i truskawek, pokroiliśmy tylko część, resztę pozostawiając w całości. Z kolei jagód w ogóle nie przecinaliśmy.
3. Wysokie krzesło
Kompozycjom stworzonym z naszych owoców zdecydowaliśmy się przyjrzeć z lotu ptaka. Umieściliśmy też z boku blendę, aby rozjaśnić cienie. Jeśli nie masz blendy, użyj białej kartki lub folii aluminiowej. Chodzi o to, aby uzyskać równomierne oświetlenie – to klasyczna technika fotografowania żywności, która wzmacnia nasycenie kolorów i tworzy wrażenie świeżości.
1. Statyw
Umieściliśmy nasz aparat na statywie, aby zachować niską czułość matrycy (ISO 100) przy ustawieniu przysłony f/8, tak, by wszystkie owoce w kadrze pozostały ostre. Mając ustabilizowany aparat i statyczny temat, nie ma znaczenia, jaki będzie czas migawki. Użyj pilota lub samowyzwalacza, aby nie wywoływać drgań spowodowanych naciskaniem spustu palcem.
2. Owoc
Musisz połączyć ze sobą szereg kolorów, które dobrze ze sobą współgrają. Istnieje wiele twórczych możliwości. Jeśli chodzi o sposób ukazania owoców, to zastanów się, jak będą się one prezentowały najlepiej. Stwierdziliśmy, że pomarańcze, marakuje, banany i kiwi najlepiej jest przekroić, ale w przypadku winogron i truskawek, pokroiliśmy tylko część, resztę pozostawiając w całości. Z kolei jagód w ogóle nie przecinaliśmy.
3. Wysokie krzesło
Kompozycjom stworzonym z naszych owoców zdecydowaliśmy się przyjrzeć z lotu ptaka. Umieściliśmy też z boku blendę, aby rozjaśnić cienie. Jeśli nie masz blendy, użyj białej kartki lub folii aluminiowej. Chodzi o to, aby uzyskać równomierne oświetlenie – to klasyczna technika fotografowania żywności, która wzmacnia nasycenie kolorów i tworzy wrażenie świeżości.

Dodaj odrobinę błysku

Jeśli masz zewnętrzną lampę błyskową, możesz jej użyć. Sugerujemy jednak odbicie jej błysku od sufi tu, aby uzyskać bardziej równomierne oświetlenie. Jeśli nie masz flesza, to podobny efekt możesz uzyskać za pomocą blendy, zaś kontrast i nasycenie zawsze da się zwiększyć na etapie edycji. Z tego powodu zalecamy zapisywać zdjęcia w formacie RAW.

Poskładaj wszystko razem

Aby połączyć poszczególne zdjęcia w jeden obraz, najpierw wzmocniliśmy kontrast i skorygowaliśmy balans bieli każdego z plików RAW, a następnie obróciliśmy je tak, aby miały orientację pionową. Później stworzyliśmy nowy dokument o szerokości 300 mm i wysokości 222 mm. Ponieważ sfotografowaliśmy siedem owoców, musieliśmy podzielić obraz na siedem części, więc każdy z pasów miał wymiary 43 x 222 mm. Następnie chwyciliśmy narzędzie Prostokąt i kliknęliśmy nim obraz. Pozwala to wprowadzić wartości szerokości (43 mm) i wysokości (222 mm).

Po utworzeniu pierwszego prostokąta można go umieścić po lewej stronie dokumentu. Aby powielić prostokąt, po prostu przytrzymaj wciśnięty [Alt] i przeciągnij prostokąt, aż duplikat zostanie umieszczony obok tego pierwszego. Powtórz te czynności jeszcze pięć razy. Następnie można zaimportować zdjęcia owoców. Umieść pierwszy obraz przedstawiający truskawki nad warstwą Prostokąt 1 w panelu Warstwy, klikając ją prawym przyciskiem myszy i wybierając polecenie Utwórz maskę przycinającą. Twoje zdjęcie truskawek przyjmie wówczas kształt prostokąta. Możesz zmieniać jego rozmiar i przesuwać, dopóki nie będziesz zadowolony!

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl