ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Historia zdjęcia

Elena Paraskeva i jej wielokrotna ekspozycja

2019-11-04
0 komentarzy
8
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Elena Paraskeva i jej wielokrotna ekspozycja
Elena Paraskeva łączy sztukę i technikę wielokrotnej ekspozycji uzyskując oszałamiające efekty

Ta konceptualna praca Eleny Paraskevej, która zdobyła pierwsze miejsce w kategorii fotomontaż w konkursie Photographer of the Year 2019, dzięki mieszance żywych i mocnych kolorów stanowi nie tylko ucztę dla oczu, ale za sprawą niezwykłej kompozycji, prowokuje także do myślenia. Fotografia ta, będąca finałowym obrazem z cyklu zatytułowanego „The Lost Swimmer”, ma ukazywać nastrój osoby, która sama w siebie wątpi. – Postaci z tego cyklu stanowią alegorię osobowości pełnej sprzeczności – mówi Elena. – Dla obserwatora samospełnienie poprzez pływanie jest łatwo dostępne, ale dla bohaterki obrazu całkowicie nieosiągalne. Ostatecznie dużo łatwiej jest jej stłumić tęsknotę, niemniej nieuchronnie prowadzi to do emocjonalnego utonięcia i całkowitej niezdolności do chwycenia się kół ratunkowych płynących na falach życia, które pojawiają się na jej drodze. Oto, o czym opowiada ten obraz. W celu uzyskania tego spektakularnego obrazu, Elena zastosowała technikę wielokrotnej ekspozycji.

Jak wykonać podobne zdjęcie

Planowanie

Kiedy fotografujesz, jak w tym przypadku, aranżowaną scenę portretową przy zastosowaniu techniki wielokrotnej ekspozycji, ważne jest, aby dokładnie zaplanować, jak powinno wyglądać oświetlenie i gdzie ma się znaleźć każda kolejna sylwetka modelki. Użyj kawałka kredy i zaznacz na ziemi, gdzie powinna się ona znaleźć na każdym kolejnym ujęciu (ułatwieniem może być ponumerowanie kolejnych pozycji).

Paleta kolorów

Jedną z najbardziej uderzających rzeczy w tej serii obrazów jest wybrana przez Elenę kolorystyka. Ta fotografia zdominowana jest przez trzy główne kolory – różowy, niebieski i żółty – które wszystkie razem tworzą wyrazistą kompozycję.

Wykorzystany sprzęt

Do zarejestrowania każdego ze zdjęć, Elena użyła Nikona D810 z obiektywem szerokokątnym Nikkor 16–35 mm. Rozstawiła trzy zewnętrzne lampy błyskowe i zamocowała aparat na statywie. Korzystaj z takiej samej aranżacji oświetlenia, aby każde z rejestrowanych ujęć wyglądało podobnie, dzięki czemu łatwiej będzie później połączyć ze sobą wszystkie fotografie.

Wielokrotna ekspozycja

Aby wszystkie zdjęcia były do siebie idealnie dopasowane i można było je połączyć bez śladu, zamocuj aparat na statywie i bardzo mocno dokręć śrubę blokującą położenie głowicy. Jeśli chcesz mieć pewność, że korpus nie przemieści się w trakcie wykonywania zdjęć, użyj, jeśli tylko go masz, zdalnego wyzwalacza migawki, aby uniknąć ryzyka przesunięcia zestawu.

Wskazówki dotyczące edycji

Aby połączyć wszystkie pojedyncze ekspozycje w jeden finalny obraz, będziesz potrzebował programu do edycji zdjęć, takiego jak Photoshop. Na każdej warstwie zastosuj maskę warstwy, aby odsłonić/ukryć określone obszary fotografii za pomocą pędzla i czarnej lub białej farby. Dopóki wszystkie rejestrowane ujęcia będą oświetlone dokładnie w taki sam sposób, nie powinieneś natrafić na żadne problemy przy stosowaniu tej techniki.

Jeżeli chciałbyś zobaczyć więcej prac Eleny, odwiedź jej stronę internetową www.elenaparaskeva.com

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl