Synchronizuj z długim czasem jak Alfredo Sanchez
Ustawiając flesz w trybie synchronizacji błysku z długimi czasami otwarcia migawki, podczas długiej ekspozycji możesz zarejestrować ruch obiektu w postaci rozmycia i połączyć go z ostro zarejestrowanym (w wyniku użycia lampy błyskowej) głównym tematem. W efekcie może powstać dynamiczne ujęcie, takie jak to powyżej - autorstwa Alfredo Sancheza.
"Użyłem pięciu lamp świecących światłem ciągłym i jednego flesza, a czas naświetlania ustawiłem na 2 s" - zdradza Alfredo. "Obraz został zarejestrowany za jednym razem w czasie jednej ekspozycji. Mocując wrota na lampach ciągłych, ograniczyłem rozlewanie światła na twarz modelki, która została oświetlona delikatnym błyskiem flesza zamocowanego w małym softboksie z kratownicą, tuż nad głową dziewczyny. Na początku długiej ekspozycji modelka zaczęła tańczyć, a ja w tym czasie poruszałem także aparatem, aby wzmocnić efekt. Tuż przed momentem wyzwolenia błysku i zakończenia naświetlania, poleciłem tancerce, by przyjęła statyczną pozę".
Aby modelka nie wyszła z kadru, Alfredo na podłodze studia umieścił znaki, które wskazywały modelce obszar, w obrębie którego mogła się poruszać w trakcie naświetlania zdjęcia.
Więcej zdjęć Alfredo Sancheza możecie zobaczyć na www.1x.com