Photoreporter Festival, czyli sposób na sfinansowanie Twojego projektu Antoni Żółciak
Photoreporter Festival jest jedną z tych inicjatyw, które bez cienia wątpliwości można uznać za unikalne. Impreza odbywa się we francuskim Saint-Brieuc - i od samego początku polega na pozyskiwaniu pieniędzy dla fotoreporterów. To próba przeniesienia modelu sponsoringu znanego ze świata sportu na grunt fotograficzny. Alexandre Solaculu powołał festiwal do życia w 2012 roku, celując w uzbieranie 300 tys. euro od lokalnych firm i przedsiębiorców, a następnie przekazanie tej kwoty w ręce fotografów - m.in. Guya Martina, Petera Dencha czy Robina Hammonda.
W jury tegorocznej, trzeciej już edycji, zasiadają przede wszystkim autorytety branży m.in. Jean-Luc Monterosso, Gary Knight (współzałożyciel agencji VII), Olivier Laurent z British Journal of Photography, Alain Genestar (redaktor naczelny Polka Magazine) i Annie Boulat, założycielka Cosmos Agency.
Fotografowie z najbardziej interesującymi projektami mają szansę otrzymać od 5 do 10 tys. euro - kwota zawiera koszty realizacji ale także i stosowne wynagrodzenie. Czas na zgłoszenie swoich pomysłów macie do 17 marca. Szczegóły znajdziecie w tym pliku.
Pomysłodawcy festiwalu na poważnie myślą o ekspansji międzynarodowej. W przyszłości chcą pozyskiwać pieniądze również zza granicy, nie tylko ze swojego podwórka.