ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Wydarzenia / Inne

Pixels.com - nowe podejście do sprzedaży zdjęć Antoni Żółciak

2014-04-19
0 komentarzy
16
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Pixels.com - nowe podejście do sprzedaży zdjęć
To fotograf ma mieć kontrolę nad sprzedawanymi przez siebie zdjęciami, nie stock, w którym je udostępnia. Czy takie założenie sprawdzi się w przypadku nowego banku zdjęć?

Misją Pixels.com, nowego banku zdjęć, jest oddanie władzy w ręce twórców. Fotografowie mogą bowiem sprawować kontrolę nad każdym krokiem procesu sprzedaży, od ustalenia ceny, aż po dokładne określenie licencji. A stock i tak swoje zarobi, choć będą to kwoty niższe od tych, które jest w stanie generować konkurencja. "Nie muszę przejmować się inwestorami, którym zależy na prowizjach rzędu 50-60 proc. Cały projekt fundujemy sami (...) i dlatego jestem w pełni usatysfakcjonowany przychodami na poziomie 20-30 proc.", tłumaczy Sean Broihier, założyciel Pixels.com.

Model licencyjny jest tu dość prosty - fotograf sam określa cenę, a stock dokłada swoją prowizję. Jeśli zażyczymy sobie 100 dolarów za kadr, w Pixels.com obrazek będzie kosztować 130 dolarów. 100 USD idzie wówczas do twórcy, 30 do "banku".

Faktyczną konkurencyjność stocku można wytłumaczyć na dwa sposoby. Pierwszy to wyżej opisany system sprzedaży, który ma szansę przyciągnąć twórców do tej pory udzielających się na Getty i innych, bardziej popularnych witrynach. Druga rzecz to rozbudowana opcja wyszukiwania. "Jeśli szukasz zdjęcia, które może być wykorzystane jako okładka komercyjnej książki, zrobisz to dwoma kliknięciami myszy", dodają przedstawiciele Pixels.com.

Przysłowiowego "kopa" ekipa Pixels.com dostała po tym, jak Getty Images ogłosiło swój nowy model biznesowy. Model, w którym fotograf nie dostaje ani grosza, jeśli jego dzieła wykorzystywane są w sposób niekomercyjny...

Antoni Żółciak

Nie istnieje dla niego życie bez klawiatury. Od kilku lat pisze do serwisów i magazynów o tematyce fotograficznej i technologicznej, często samemu chwytając za aparat. W DCP omawia m.in. ciekawostki sprzętowe i pomysły na oryginalne zdjęcia.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl