ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Edycja

Stwórz minimalistyczny nadmorski krajobraz

2013-11-17
6 komentarzy
126
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Stwórz minimalistyczny nadmorski krajobraz
Zobaczcie, jak za pomocą Photoshopa Elements zmienić krajobraz wykonany z długim czasem w prawdziwe dzieło sztuki
Foto

Tonowanie

Tradycyjne techniki ciemniowe oferują całą gamę technik tonowania zdjęć kolorowych i czarno-białych. Niektóre z nich były stosowane w celu przedłużenia żywotności zdjęcia, które pod wpływem czasu blakło, ale często wykorzystywano je do ocieplania lub ochładzania zdjęć dla bardziej artystycznego efektu. Najpowszechniejsze było tonowanie na kolor błękitny, podobny do tego w tutorialu, popularna była także sepia oraz selen. Wszystkie techniki tonowania dawały odmienny rezultat, w zależności od wykorzystywanego papieru.

Minimalistyczne czarno-białe krajobrazy, prezentujące nadmorskie widoki, to bardzo popularny motyw współczesnej fotografii. By zrobić takie zdjęcia dobrze, trzeba wybrać prosty obiekt i korzystać z długiego czasu naświetlania, który umożliwi rozmycie faktury wody. Można się także wesprzeć Photoshopem, który pomoże uzyskać jeszcze lepsze rezultaty.

Tego typu zdjęcia robione są zazwyczaj aparatem średnioformatowym lub nawet wielkoformatowym, który daje odbitki kwadratowe bądź 5x4. By uzyskać klasyczne zdjęcie, możecie wykadrować je na etapie edycji.

Ważne dla nastroju zdjęcia jest usunięcie koloru, dlatego skorzystamy z konwersji do czerni i bieli za pomocą Stylu Zdjęć, co da nam sporą kontrolę podczas konwersji kolorów na skalę szarości. Pokażemy także, jak korzystać z filtra Zmiękczonej poświaty, który rozjaśni i zmiękczy niektóre obszary zdjęcia i nada efekt ciemniowego wybielania, znany z fotografii tradycyjnej. Za pomocą Warstwy Dopasowania Filtr Fotograficzny, nadamy zdjęciu efekt chemicznego tonowania.

Zobacz film jak stworzyć minimalistyczny pejzaż

Minimalistyczny krajobraz w Photoshopie krok po kroku

Pobieramy zdjęcie Wyświetlamy i zapisujemy na dysk nasze zdjęci, którego użyjemy do stworzenia minimalistycznego krajobrazu: minimalistyczny_krajobraz_before.jpg.
Pobieramy zdjęcie Wyświetlamy i zapisujemy na dysk nasze zdjęci, którego użyjemy do stworzenia minimalistycznego krajobrazu: minimalistyczny_krajobraz_before.jpg.
1
Pobieramy zdjęcie
Wyświetlamy i zapisujemy na dysk nasze zdjęci, którego użyjemy do stworzenia minimalistycznego krajobrazu: minimalistyczny_krajobraz_before.jpg.
Kadrujemy zdjęcieOtwieramy pliki w Photoshop Elements. Wybieramy narzędzie do Kadrowania i przesuwamy okno tak, by kadr przybrał format kwadratu. By dopasować kadrowanie, można niezależnie przesuwać linie kadrowania.
Kadrujemy zdjęcieOtwieramy pliki w Photoshop Elements. Wybieramy narzędzie do Kadrowania i przesuwamy okno tak, by kadr przybrał format kwadratu. By dopasować kadrowanie, można niezależnie przesuwać linie kadrowania.
2
Kadrujemy zdjęcie
Otwieramy pliki w Photoshop Elements. Wybieramy narzędzie do Kadrowania i przesuwamy okno tak, by kadr przybrał format kwadratu. By dopasować kadrowanie, można niezależnie przesuwać linie kadrowania.
Usuwamy kolor Idziemy do Ulepsz>Konwertuj do czerni i bieli, otwiera się okno dialogowe. Możemy teraz wybrać z listy ustawień predefiniowalnych np. Żywy krajobraz. Dzięki temu dosyć wyraźnie zwiększy się kontrast sceny.
Usuwamy kolor Idziemy do Ulepsz>Konwertuj do czerni i bieli, otwiera się okno dialogowe. Możemy teraz wybrać z listy ustawień predefiniowalnych np. Żywy krajobraz. Dzięki temu dosyć wyraźnie zwiększy się kontrast sceny.
3
Usuwamy kolor
Idziemy do Ulepsz>Konwertuj do czerni i bieli, otwiera się okno dialogowe. Możemy teraz wybrać z listy ustawień predefiniowalnych np. Żywy krajobraz. Dzięki temu dosyć wyraźnie zwiększy się kontrast sceny.
Dopasowujemy poziomy By poprawić kontrast tonów, klikamy na ikonę Stwórz nową warstwę dopasowania, wybieramy Poziomy. Prawy suwak histogramu przesuwamy lekko w lewo i lewy suwak przesuwamy w prawo, tak by oba dotknęły krawędzi wykresu. Centralny suwak kierujemy lekko w prawo.
Dopasowujemy poziomy By poprawić kontrast tonów, klikamy na ikonę Stwórz nową warstwę dopasowania, wybieramy Poziomy. Prawy suwak histogramu przesuwamy lekko w lewo i lewy suwak przesuwamy w prawo, tak by oba dotknęły krawędzi wykresu. Centralny suwak kierujemy lekko w prawo.
4
Dopasowujemy poziomy
By poprawić kontrast tonów, klikamy na ikonę Stwórz nową warstwę dopasowania, wybieramy Poziomy. Prawy suwak histogramu przesuwamy lekko w lewo i lewy suwak przesuwamy w prawo, tak by oba dotknęły krawędzi wykresu. Centralny suwak kierujemy lekko w prawo.
Niech błyszczy Klikamy na warstwę tła i wciskamy Ctrl+J, kopiując w ten sposób warstwę. Upewniamy się, że kolor pierwszego planu ustawiony jest na czarny i tła na biały. Teraz wybieramy Filtr>Zniekształcenie>Zmiękczona poświata.
Niech błyszczy Klikamy na warstwę tła i wciskamy Ctrl+J, kopiując w ten sposób warstwę. Upewniamy się, że kolor pierwszego planu ustawiony jest na czarny i tła na biały. Teraz wybieramy Filtr>Zniekształcenie>Zmiękczona poświata.
5
Niech błyszczy
Klikamy na warstwę tła i wciskamy Ctrl+J, kopiując w ten sposób warstwę. Upewniamy się, że kolor pierwszego planu ustawiony jest na czarny i tła na biały. Teraz wybieramy Filtr>Zniekształcenie>Zmiękczona poświata.
Dopasowujemy krycie Pojawia się okno, w którym ustawiamy Ziarnistość na 0, wartość Blasku na 3 i Wielkość czyszczenia na 14. Teraz klikamy OK, zatwierdzając zmiany. Następnie redukujemy poziom krycia warstwy do ok. 35%, wystarczy przesunąć suwak krycia, który znajdziecie u góry na palecie warstw.
Dopasowujemy krycie Pojawia się okno, w którym ustawiamy Ziarnistość na 0, wartość Blasku na 3 i Wielkość czyszczenia na 14. Teraz klikamy OK, zatwierdzając zmiany. Następnie redukujemy poziom krycia warstwy do ok. 35%, wystarczy przesunąć suwak krycia, który znajdziecie u góry na palecie warstw.
6
Dopasowujemy krycie
Pojawia się okno, w którym ustawiamy Ziarnistość na 0, wartość Blasku na 3 i Wielkość czyszczenia na 14. Teraz klikamy OK, zatwierdzając zmiany. Następnie redukujemy poziom krycia warstwy do ok. 35%, wystarczy przesunąć suwak krycia, który znajdziecie u góry na palecie warstw.
Ochładzamy Klikamy na ikonę Stwórz nową warstwę dopasowania i wybieramy Filtr fotograficzny. Z menu Filtra wybieramy 80 Chłodzący, pojawia się nowe okno, ponownie redukujemy jego krycie, tym razem schodzimy do wartości 10%.
Ochładzamy Klikamy na ikonę Stwórz nową warstwę dopasowania i wybieramy Filtr fotograficzny. Z menu Filtra wybieramy 80 Chłodzący, pojawia się nowe okno, ponownie redukujemy jego krycie, tym razem schodzimy do wartości 10%.
7
Ochładzamy
Klikamy na ikonę Stwórz nową warstwę dopasowania i wybieramy Filtr fotograficzny. Z menu Filtra wybieramy 80 Chłodzący, pojawia się nowe okno, ponownie redukujemy jego krycie, tym razem schodzimy do wartości 10%.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl