ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Praktyka

Sztuka błyskania - ostatni taniec

2017-09-13
0 komentarzy
1
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Sztuka błyskania - ostatni taniec
fot. Polina Plotnikova
Suszone kwiaty to rośliny pozwalające na twórcze eksperymentowanie, zwłaszcza przy wykorzystaniu niecodziennej aranżacji oświetlenia

Mieszkająca w Londynie entuzjastka fotografii Polina Plotnikova odniosła w ubiegłym roku spory sukces. Zdobyła tytuł Food Photographer of the Year i otrzymała wyróżnienie w konkursie Garden Photographer of the Year za zdjęcia martwej natury – w tym właśnie za ten obraz zatytułowany "The Last Dance" (z ang. ostatni taniec).

Jest to doskonały przykład jej bardzo prostego, ale zarazem twórczego podejścia do studyjnej fotografii martwej natury. "Ten obraz jest częścią ciągle rozwijanego projektu zdjęć suszonych kwiatów" – wyjaśnia. "To orchidea - uwielbiam te kwiaty. Suszyłam ją aż do momentu pojawienia się interesujących linii i kształtów, co nastąpiło w momencie śmierci rośliny. Zdjęcia martwej natury wykonuję głównie w studiu. Inne gatunki kwiatów są równie ciekawe, ale orchidee najbardziej przypadły mi do gustu". www.polinaplotnikova.com

1. Tło. "Umieściłam
orchideę naprzeciwko
softboksu, który
ustawiłam za nią. Tło
zrobiłam ze zwykłego
papieru do pieczenia.
Czasami używam w tym
celu papieru dla
malarzy, ale ten
pergamin miał akurat
wyrazistą włóknistą
fakturę".
2. Oświetlenie przednie. Drugim źródłem światła była inna,
ustawiona z przodu lampa Bowensa
z parasolką. "Innymi słowy, orchidea znajduje
się pomiędzy dwoma głowicami błyskowymi"
– wyjaśnia Polina.
3. Edycja. "Zwykle wiem z góry, czy będę konwertowała
obraz do czerni i bieli, czy nie.
Dla bezpieczeństwa rejestruję jednak zawsze
także zdjęcie w kolorze. Jeśli chodzi
o edycję, to w Photoshopie przeprowadziłam
jedynie minimalne poprawki: przycięłam
nieco kadr, skorygowałam krzywe,
kolorystykę i kontrast, wyostrzyłam obraz
i skonwertowałam go do odcieni szarości".
1. Tło. "Umieściłam orchideę naprzeciwko softboksu, który ustawiłam za nią. Tło zrobiłam ze zwykłego papieru do pieczenia. Czasami używam w tym celu papieru dla malarzy, ale ten pergamin miał akurat wyrazistą włóknistą fakturę". 2. Oświetlenie przednie. Drugim źródłem światła była inna, ustawiona z przodu lampa Bowensa z parasolką. "Innymi słowy, orchidea znajduje się pomiędzy dwoma głowicami błyskowymi" – wyjaśnia Polina. 3. Edycja. "Zwykle wiem z góry, czy będę konwertowała obraz do czerni i bieli, czy nie. Dla bezpieczeństwa rejestruję jednak zawsze także zdjęcie w kolorze. Jeśli chodzi o edycję, to w Photoshopie przeprowadziłam jedynie minimalne poprawki: przycięłam nieco kadr, skorygowałam krzywe, kolorystykę i kontrast, wyostrzyłam obraz i skonwertowałam go do odcieni szarości".
1. Tło. "Umieściłam orchideę naprzeciwko softboksu, który ustawiłam za nią. Tło zrobiłam ze zwykłego papieru do pieczenia. Czasami używam w tym celu papieru dla malarzy, ale ten pergamin miał akurat wyrazistą włóknistą fakturę".
2. Oświetlenie przednie. Drugim źródłem światła była inna, ustawiona z przodu lampa Bowensa z parasolką. "Innymi słowy, orchidea znajduje się pomiędzy dwoma głowicami błyskowymi" – wyjaśnia Polina.
3. Edycja. "Zwykle wiem z góry, czy będę konwertowała obraz do czerni i bieli, czy nie. Dla bezpieczeństwa rejestruję jednak zawsze także zdjęcie w kolorze. Jeśli chodzi o edycję, to w Photoshopie przeprowadziłam jedynie minimalne poprawki: przycięłam nieco kadr, skorygowałam krzywe, kolorystykę i kontrast, wyostrzyłam obraz i skonwertowałam go do odcieni szarości".

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl