ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Teoria

Barry Cawston: ponure dni dają większe możliwości

Barry Cawston: ponure dni dają większe możliwości
Ten fotograf, pochodzący z hrabstwa Somerset, specjalizuje się w fotografii artystycznej, która przenosi oglądających w baśniowe krainy

PROfil

Wielokrotnie nagradzany fotograf, Barry Cawston, mieszka w Axbridge, a swoje prace prezentuje w rodzimej Galerii Drugstore Somerset. Jego zdjęcia są eksponowane na wystawach i targach sztuki na całym świecie. Focal Point to tytuł jego (przygotowanej wraz Jamesem Sparshattem) najnowszej wystawy, którą oglądać można było w londyńskiej Galerii Sztuki Eames.
www.barrycawston.com

Pomimo tego, że w tytule fotografii pojawia się słowo "księżyc", głównym źródłem światła jest słońce. Barry przyznaje, że przy tego rodzaju zdjęciach nie stara się wiernie zobrazować danej sceny, ale stworzyć wrażenie obrazu jak z bajki. Ta zachwycająca fotografia, przypominająca filmowy kadr, pochodzi z serii zatytułowanej "Echa Arboretum".

Bary wykonał to ujęcie o zmierzchu, niedaleko swojego domu w Somerset. Światło zachodzącego słońca jest słabe i blade, częściowo stłumione przez drzewa, dlatego można odnieść wrażenie, że jego źródłem jest księżyc. "Kadrując, od razu wiedziałem, co będę chciał zrobić z tym zdjęciem" - wyjaśnia Barry.

Aby usunąć nadmiar koloru z większości jego fragmentów, Barry zmniejszył w Photoshopie poziom nasycenia kolorów do minimum, a następnie zabarwił obraz na niebiesko. Te zabiegi sprawiły, że fotografia wygląda tak, jakby została zarejestrowana w nocy.

Pień drzewa, umieszczony w jednej trzeciej szerokości kadru, jest istotnym elementem kompozycji. Światło padające z tyłu eksponuje kontur pnia, który początkowo przyciąga uwagę odbiorcy, zanim jego oko podąży ku pochylającemu się drzewu, które znalazło się niemal w środku kadru.

Zdjęcie zostało wykonane aparatem Nikon D3 z obiektywem 24–70 mm na ogniskowej 30 mm. Czas ekspozycji wyniósł 1 s, a przysłona została przymknięta do f/16.

Najważniejsza wskazówka Barry'ego

"Nie lubię, gdy niebo jest błękitne. Bardziej ponure dni dają możliwość uchwycenia szerokiego zakresu tonów".

Dwa sposoby na bajkowe zdjęcie krajobrazu

Dąb
Barry minął to wspaniałe drzewo, wracając z wyprawy na szczyt
Snowdon. Zszokowało go to, że dąb przetrwał, pomimo tego,
że wyrósł właściwie na skale.
Fotograf chciał, aby obraz był tak samo ponadczasowy,
jak drzewo, zatem usunął kolor z obrazu, a następnie nadał mu
subtelnie niebieski odcień. Później, wykorzystując tablet
graficzny, delikatnie przywrócił kolor tam, gdzie uważał to
za stosowne.
Dąb Barry minął to wspaniałe drzewo, wracając z wyprawy na szczyt Snowdon. Zszokowało go to, że dąb przetrwał, pomimo tego, że wyrósł właściwie na skale. Fotograf chciał, aby obraz był tak samo ponadczasowy, jak drzewo, zatem usunął kolor z obrazu, a następnie nadał mu subtelnie niebieski odcień. Później, wykorzystując tablet graficzny, delikatnie przywrócił kolor tam, gdzie uważał to za stosowne.
1
Dąb
Barry minął to wspaniałe drzewo, wracając z wyprawy na szczyt Snowdon. Zszokowało go to, że dąb przetrwał, pomimo tego, że wyrósł właściwie na skale. Fotograf chciał, aby obraz był tak samo ponadczasowy, jak drzewo, zatem usunął kolor z obrazu, a następnie nadał mu subtelnie niebieski odcień. Później, wykorzystując tablet graficzny, delikatnie przywrócił kolor tam, gdzie uważał to za stosowne.
Dystrybutory benzyny, Prowansja
W drodze na targi sztuki, Barry zauważył trzy kolorowe
dystrybutory paliwa, które stały się tematem panoramicznego
zdjęcia, złożonego z kilku ujęć wykonanych Nikonem D3.
Wykorzystując dużą rozdzielczość cyfrowych plików, był on
w stanie wydrukować obraz o szerokości dwóch metrów, który
zaprezentował na wystawie.
Dystrybutory benzyny, Prowansja W drodze na targi sztuki, Barry zauważył trzy kolorowe dystrybutory paliwa, które stały się tematem panoramicznego zdjęcia, złożonego z kilku ujęć wykonanych Nikonem D3. Wykorzystując dużą rozdzielczość cyfrowych plików, był on w stanie wydrukować obraz o szerokości dwóch metrów, który zaprezentował na wystawie.
2
Dystrybutory benzyny, Prowansja
W drodze na targi sztuki, Barry zauważył trzy kolorowe dystrybutory paliwa, które stały się tematem panoramicznego zdjęcia, złożonego z kilku ujęć wykonanych Nikonem D3. Wykorzystując dużą rozdzielczość cyfrowych plików, był on w stanie wydrukować obraz o szerokości dwóch metrów, który zaprezentował na wystawie.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl