Adobe Portfolio - nowa usługa do tworzenia strony internetowej Antoni Żółciak
Przedstawiając konkurencję dla Squarespace czy Wix, Adobe daje swoim subskrybentom w prezencie nowe rozwiązanie do tworzenia własnej strony internetowej. Usługa Portfolio zastępuje dotychczas funkcjonujące Pro Sites, które kalifornijska firma przejęła wraz z serwisem Behance w 2012 roku. Jeśli nie korzystacie z Creative Cloud, Adobe umożliwi testowanie Portfolio przez ograniczony czas - ale nawet w okresie próbnym mamy do dyspozycji wszystkie funkcje platformy, w tym: pięć edytowalnych szablonów, spersonalizowany adres URL, dostęp do statystyk czy opcję zablokowania hasłem tych projektów, których nie chcemy udostępniać publicznie.
Budowanie portfolio zaczynamy właśnie od wyboru szablonu (który możemy później zmieniać wedle uznania) oraz dostosowania go do własnych upodobań. Możemy modyfikować rodzaj czcionki, delikatnie zmieniać układ strony i podglądać wyniki naszych działań na żywo. Gdy będziemy już zadowoleni z samego layoutu, przyjdzie czas na wgranie zdjęć. To, z kolei, możemy uskutecznić dwojako - albo wysyłając fotografie bezpośrednio na serwer Adobe, albo synchronizując konto z galerią na Behance. W drugim przypadku wszystkie kolekcje zostaną przeniesione automatycznie.
Dotychczasowy odzew społeczności jest w większości pozytywny. Fotografowie chwalą sobie prosty projekt serwisu, a także szablony sprawdzające się zarówno podczas przeglądania na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Narzekać można jedynie na małą ilość layoutów - dostępne obecnie 5 wersji responsywnych prezentujemy poniżej. Mamy jednak nadzieję, że baza będzie z czasem rozszerzana.
Z usługi Portfolio może skorzystać każdy abonent pakietu fotograficznego Creative Cloud (Photoshop plus Lightrooom za 9,99 dolarów) lub droższego. Więcej o Adobe Portfolio można dowiedzieć się ze strony producenta.