Systemowe aparaty retro - test grupowy 6 modeli [test w DCP]
Testujemy aparaty, które łączą w sobie klasyczny wygląd i nowoczesne rozwiązania techniczne
Dziś aparat ma nie tylko wykonywać dobrej jakości zdjęcia i mieć mnóstwo ciekawych funkcji. Dla wielu osób duże znaczenie ma też jego wygląd! Porównaliśmy więc systemowe aparaty w stylu retro. W naszym grupowym teście w szranki stanęło 6 zestawów. Oto nasi zawodnicy!
- Fujifilm X-E2 z ob. 18–55 mm f/2,8–4 - Sprytny i kompaktowy aparat z matrycą formatu APS-C odwrócił uwagę od modelu X-Pro1 głównie dzięki hybrydowemu autofokokusowi, wysokiej rozdzielczości i elektronicznemu wizjerowi OLED.
- Nikon Df z ob. 50 mm f/1,8 - Replika klasycznego aparatu na film, oferowanego pod nazwą Nikon FM2. Profesjonalna, pełnoklatkowa lustrzanka, wyposażona w te samą matrycę oraz procesor przetwarzania obrazu, co D4.
- Panasonic Lumix DMC-GX7 z ob. 14–42mm f/3,5–5,6 - Niezwykle kompaktowy aparat systemu Micro Cztery Trzecie, zresztą podobnie jak sprzedawany w komplecie z nim obiektyw. Jest także atrakcyjny pod względem ceny, gdyż jest o połowę tańszy od korpusów innych producentów.
- Fujifilm X-T1 z ob. 18–55 mm f/2,8–4 - Ma tę samą, 16,3 Mp matrycę formatu APS-C X-Trans CMOS II, co model X-E2, ale został zaopatrzony w szereg pokręteł sterujących.
- Olympus OM-D E-M1 z ob. 12–50 mm f/3,5–6,3 - Utrzymana w prawdziwym stylu retro konstrukcja nawiązuje wyglądem do oryginalnej lustrzanki na film OM-1 z 1972 r.
- Sony A7 z ob. 28–70 mm f/3,5–5,6 - Wyjątkowo mały, jak na aparat pełnoekranowy, ma matrycę o rozdzielczości 24,3 Mp i wytrzymałą obudowę, a do tego producent wprowadza na rynek coraz więcej przeznaczonych do niego obiektywów z mocowaniem E.
Test przeczytacie w marcowym wydaniu Digital Camera Polska!
Kup ten numer:
Wydanie elektroniczne