Wypełnij scenę sztuczną mgłą i użyć lampy błyskowej z ciepłym filtrem, aby stworzyć nostalgiczny portret
Wszyscy pamiętamy, jak wyglądały wypełnione dymem wagony pociągów ze starych czarno-białych filmów. Dodając nieco sztucznego dymu, możemy zamienić zwyczajne miejsca w lokalizacje pełne charakteru, w których model oświetlony zostanie długimi smugami światła widocznymi w jego otoczeniu. Ta technika sprawdza się najlepiej w pomieszczeniach, w których nie ma wymuszonego ruchu powietrza, ale jeśli dzień jest bezwietrzny (i masz dużo mgły w sprayu), to możesz spróbować zastosować ją także na otwartej przestrzeni. W celu wykonania tego zdjęcia udaliśmy się na zabytkową stację i wybraliśmy na miejsce naszej sesji stylowy wagon, w którym najpierw rozpyliliśmy mgłę...
Jeśli zauważysz, że zdjęcia są rozmyte z uwagi na konieczność
zastosowania dłuższego czasu naświetlania, użyj statywu. Ponieważ
okazało się, że bardzo trudno jest rozstawić trójnóg w odpowiednim
miejscu z powodu dziwnych kształtów wnętrza tego wagonu,
zdecydowałem się wykonać większość zdjęć, fotografując z ręki.
1
Jeśli zauważysz, że zdjęcia są rozmyte z uwagi na konieczność
zastosowania dłuższego czasu naświetlania, użyj statywu. Ponieważ
okazało się, że bardzo trudno jest rozstawić trójnóg w odpowiednim
miejscu z powodu dziwnych kształtów wnętrza tego wagonu,
zdecydowałem się wykonać większość zdjęć, fotografując z ręki.
Zamocuj na fleszu filtr ocieplający i ustaw małą wartość zoomu lampy
(35 mm zapewni odpowiednio szeroki strumień światła), po czym
umieść ją w odległości ok. 1,8 m. Ja ustawiłem statyw na zewnątrz
i skierowałem głowicę w stronę okna. Nie używaj nasadki zmiękczającej
światło, aby stworzyć ostre cienie podkreślające opary mgły.
2
Zamocuj na fleszu filtr ocieplający i ustaw małą wartość zoomu lampy
(35 mm zapewni odpowiednio szeroki strumień światła), po czym
umieść ją w odległości ok. 1,8 m. Ja ustawiłem statyw na zewnątrz
i skierowałem głowicę w stronę okna. Nie używaj nasadki zmiękczającej
światło, aby stworzyć ostre cienie podkreślające opary mgły.
Aby zwiększyć poczucie intymności we wnętrzu tego wspaniałego
starego wagonu restauracyjnego, ograniczyłem głębię ostrości,
ustawiając duży otwór przysłony o wartości f/2,8. Z kolei czas
otwarcia migawki wynosił 1/200 s przy czułości matrycy ISO 100.
3
Aby zwiększyć poczucie intymności we wnętrzu tego wspaniałego
starego wagonu restauracyjnego, ograniczyłem głębię ostrości,
ustawiając duży otwór przysłony o wartości f/2,8. Z kolei czas
otwarcia migawki wynosił 1/200 s przy czułości matrycy ISO 100.
Jeśli znajdziesz jakąś ciekawą lokalizację, podkreśl jej charakter za
pomocą rekwizytów. Lampy stolikowe w wagonie wyglądały bardzo
interesująco, ale prezentowały się jeszcze lepiej, gdy je włączyłem.
Przed wykonaniem zdjęcia upewniłem się, że świeci się każda z nich.
4
Jeśli znajdziesz jakąś ciekawą lokalizację, podkreśl jej charakter za
pomocą rekwizytów. Lampy stolikowe w wagonie wyglądały bardzo
interesująco, ale prezentowały się jeszcze lepiej, gdy je włączyłem.
Przed wykonaniem zdjęcia upewniłem się, że świeci się każda z nich.