ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Pomysł na zdjęcie

Wypróbujcie nowe sposoby na uchwycenie kolorów wiosny

2014-04-17
0 komentarzy
69
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Wypróbujcie nowe sposoby na uchwycenie kolorów wiosny
Czasami odrobina nastrojowego koloru, charakterystycznego dla określonej pory roku, może zmienić zwykłe zdjęcie w nadzwyczajną fotografię, fot. Guy Edwardes
Wykorzystajcie soczyste kolory wiosny i przekonajcie się, że w fotografowaniu wiosennych tematów nie ma żadnych ograniczeń

Wiosna mieni się tysiącem kolorów, można je znaleźć w lasach, gajach i na łąkach, ale również w przydomowych ogródkach. Ale by podziwiać ją w pełnej okazałości, polecamy wyjazd w jakiś malowniczy zakątek, który zainspiruje i pokaże soczystą czerwień, zieleń, fiolet... wszystkie kolory natury. Oczywiście kolory wiosny są często pojawiającym się motywem, ale jak zawsze, im oryginalniejsze zdjęcie, tym lepsze, dlatego eksperymentujcie, patrzcie na Waszą scenę z różnych miejsc, pod różnym kątem i starajcie się znaleźć widok, który najbardziej do Was przemawia.

Wybór technik i kadrowania może być bardzo różnorodny, dlatego w żaden sposób się nie ograniczajcie. Wykorzystajcie słońce, które tańczy na niebie i w zależności od pory dnia daje inne światło. Dzięki temu fotografowana scena może wyglądać zupełnie inaczej o wschodzie i o zachodzie słońca.


Fotografujcie późnym popołudniem, gdy słońce będzie z boku nisko na horyzoncie, umożliwi to zapisanie większej liczby szczegółów i teksturę fotografowanej sceny, fot Guy Edwardes
Fotografujcie późnym popołudniem, gdy słońce będzie z boku nisko na horyzoncie, umożliwi to zapisanie większej liczby szczegółów i teksturę fotografowanej sceny, fot Guy Edwardes

O czym warto pamiętać fotografując wiosenny krajobraz

  • Nie zakładajcie, że kolor musi być dominującym elementem kompozycji, skupcie się na całym krajobrazie, kolory stanowią tylko jego dopełnienie.
  • Podobnie nie zakładajcie, że musicie skupiać się na kwiatach, jest tyle innych elementów krajobrazu, które biją równie mocnymi kolorami.
  • Eksperymentujcie z kreatywnym kadrowaniem, zdjęcie nie zawsze musi obejmować cały krajobraz. Czasami wystarczy mały wycinek widzianej sceny - grunt, by był interesujący.

Wypróbujcie sposoby na uchwycenie kolorów wiosny

Na poniższych zdjęciach widać, że w fotografowaniu tak często przewijającego się tematu nie ma żadnych ograniczeń. Obojętnie, czy jest mocne, czy słabe, miękkie czy wyraźne, światło pełni w takich zdjęciach kluczową rolę i potrafi także ciekawie wymodelować scenerię. Podobnie jest z poruszeniem, techniką, która raczej nie kojarzy się z fotografią makro czy krajobrazową, ale jak już wspominaliśmy, trzeba eksperymentować. Cały czas trzeba dążyć do zrobienia zdjęcia, które gdzieś jawi nam się w głowie.

 Fotografowanie pod słońce sprawia, że liście i drzewa zyskują ciekawe tylne podświetlenie, dodatkowo pojawiają się mocne cienie, które mogą urozmaicić kompozycję, dlatego komponując zdjęcie, trzeba o tym pamiętać; fot. Guy Edwardes
Fotografowanie pod słońce sprawia, że liście i drzewa zyskują ciekawe tylne podświetlenie, dodatkowo pojawiają się mocne cienie, które mogą urozmaicić kompozycję, dlatego komponując zdjęcie, trzeba o tym pamiętać; fot. Guy Edwardes
1
Fotografowanie pod słońce sprawia, że liście i drzewa zyskują ciekawe tylne podświetlenie, dodatkowo pojawiają się mocne cienie, które mogą urozmaicić kompozycję, dlatego komponując zdjęcie, trzeba o tym pamiętać; fot. Guy Edwardes
To klasyczne ujęcie dywanika z "dzwoneczków". Jak widać, autor nie wypełnił całego kadru kwiatami, tylko zestawił fiolet listków z otaczającą je zielenią; fot. Guy Edwardes
To klasyczne ujęcie dywanika z "dzwoneczków". Jak widać, autor nie wypełnił całego kadru kwiatami, tylko zestawił fiolet listków z otaczającą je zielenią; fot. Guy Edwardes
2
To klasyczne ujęcie dywanika z "dzwoneczków". Jak widać, autor nie wypełnił całego kadru kwiatami, tylko zestawił fiolet listków z otaczającą je zielenią; fot. Guy Edwardes
Rozmycie w zdjęciach krajobrazowych nie jest raczej często stosowaną techniką, jednak zdjęcie zrobione w wietrzny dzień, z 30 s ekspozycją oddaje nastrój sceny. Rozmyte korony drzew to bardzo efektowny widok; fot. Guy Edwardes
Rozmycie w zdjęciach krajobrazowych nie jest raczej często stosowaną techniką, jednak zdjęcie zrobione w wietrzny dzień, z 30 s ekspozycją oddaje nastrój sceny. Rozmyte korony drzew to bardzo efektowny widok; fot. Guy Edwardes
3
Rozmycie w zdjęciach krajobrazowych nie jest raczej często stosowaną techniką, jednak zdjęcie zrobione w wietrzny dzień, z 30 s ekspozycją oddaje nastrój sceny. Rozmyte korony drzew to bardzo efektowny widok; fot. Guy Edwardes
Rozmycie nie musi ograniczać się do oddania ruchu obiektu, czasami samodzielnie można wywołać ten efekt, poruszając aparatem. Tutaj ruch aparatu podkreślił kolory, które są głównym elementem obrazu, same tulipany zeszły na plan dalszy; fot. Guy Edwardes
Rozmycie nie musi ograniczać się do oddania ruchu obiektu, czasami samodzielnie można wywołać ten efekt, poruszając aparatem. Tutaj ruch aparatu podkreślił kolory, które są głównym elementem obrazu, same tulipany zeszły na plan dalszy; fot. Guy Edwardes
4
Rozmycie nie musi ograniczać się do oddania ruchu obiektu, czasami samodzielnie można wywołać ten efekt, poruszając aparatem. Tutaj ruch aparatu podkreślił kolory, które są głównym elementem obrazu, same tulipany zeszły na plan dalszy; fot. Guy Edwardes

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl