Premiera charytatywnego Kalendarza Fujifilm 2015
Oficjalna premiera charytatywnego Kalendarza Fujifilm 2015 za nami. To już 10. edycja projektu. Pierwsze wydanie zostało opublikowane pod koniec 2005 roku. Tym razem forma kalendarza jest przełomowa. Firma oddaje projekt w ręce zwykłych miłośników fotografii. W grudniu 2005 powstała sesja z udziałem modelek do Kalendarza Fujifilm na rok 2006. Przez kolejne lata z jednym wyjątkiem karty kalendarza stanowiły zdjęcia modelek wyłonionych z trwającego kilka miesięcy castingu. Jedynie kalendarz na rok 2013 stworzyły portrety dzieci z Indii i Nepalu autorstwa Szymona Szcześniaka i Marka Straszewskiego.
Tym razem kolejne strony Kalendarza to najlepsze zdjęcia wybrane w konkursie na najciekawszą fotografię o tematyce ulicznej wykonaną aparatem Fujifilm X. W jury wybierającym zwycięzców zasiedli przedstawiciele mediów, zaś przewodniczącymi byli fotografowie Tomasz Sikora i Tomasz Lazar. Pomysł na zorganizowanie konkursu fotograficznego, przeprowadzonego w Polsce, w Czechach i na Słowacji, to wynik rosnącej popularności serii X. Kalendarz został więc przekazany w ręce użytkowników tych aparatów.
Zwycięzcami konkursu zostali:
- Radosław Krzempek – styczeń – Fujifilm X100
- Igor Pisuk – luty – Fujifilm X20
- Paweł Kosicki – marzec – Fujifilm X-E1
- Natalia Hlavickova – kwiecień – Fujifilm X100
- Krzysztof Wójcik – maj – Fujifilm X100S
- Milan Schirlo – czerwiec – Fujifilm X-E2
- Zdeněk Dvořák – lipiec – Fujifilm X-E1
- Milos Lacika – sierpień – Fujifilm X100
- Robert Cieślik – wrzesień – Fujifilm X-T1
- Mirosław Żak – październik – Fujifilm X20
- Piotr Kutolowski – listopad – Fujifilm X-E2
- Marcin Kontraktewicz – grudzień – Fujifilm X-Pro1
Charytatywny charakter Kalendarza Fujifilm
Co roku sprzedaż kalendarza ma charaktery charytatywny. Przez ostatnie 9 lat firma Fujifilm dzięki projektowi Kalendarz zebrała ponad 300 tys. złotych na pomoc potrzebującym. W tym roku pieniądze ze sprzedaży kalendarza zostaną przekazane fundacji "A kogo?" Ewy Błaszczyk, która sfinansowała budowę kliniki Budzik dla dzieci po ciężkich urazach mózgu.
Jak wesprzeć fundację „A kogo?”, kupując kalendarz
Aby otrzymać kalendarz, należy przesłać potwierdzenie przelewu pieniędzy na konto fundacji "A kogo?" (http://www.akogo.pl/przelew.php) pod adres mailowy informacje@fujifilm.pl. W tytule maila należy napisać "A kogo?". Po zweryfikowaniu potwierdzenia przelewu, kalendarz w prostokątnej kopercie zostanie wysłany na wskazany adres. Minimalna kwota przelewu to 100 zł.