Sigma Art 14-24 mm f/2,8 DG HSM - szeroko zakrojony profesjonalizm Krzysztof Mularczyk
Jeszcze dobrze nie ochłonęliśmy po premierze szerokokątnego zoomu Sigma Art 14-24 mm f/4 DG HS, a japoński producent informuje o planach wprowadzenia na rynek modelu o takim samym zakresie ogniskowych, ale już o jasności f/2,8. Nowy zoom będzie skierowany do profesjonalistów i ma oczywiście zapewniać ponadprzeciętne parametry optyczne w całym zakresie ogniskowych.
Jego układ optyczny składa się z 17 soczewek ustawionych w 11 grupach. Zawiera trzy soczewki wykonane ze szkła fluorytowego FLD, trzy z niskodyspersyjnego szkła SLD i aż trzy elementy asferyczne. W efekcie ma oferować doskonałą jakość obrazu o wysokiej rozdzielczości, praktycznie bez dystorsji. Producent zapewnia, że może się ona utrzymywać co najwyżej w okolicach 1%. To doskonała wiadomość da fotografów krajobrazu i architektury.
Mniej pocieszające jest to, że Sigma Art 14-24 mm f/2,8 DG HSM waży 1,15 kg przy wymiarach 96 x 135 mm. Co ciekawe jednak, waga jest taka sama jak analogicznego modelu ze światłem f/4. Nikon AF-S 14-24 mm f/2,8G ED jest prawie 200 g lżejszy.
W nowym obiektywie zastosowano też wysokiej jakości powłoki antyrefleksyjne oraz kołową 9-listkową przysłonę. Konstrukcja jest też uszczelniona przed pyłem i wilgocią. Uszczelki umieszczono przy bagnecie, pierścieniach zoomu i ostrości, oraz na wszystkich łączeniach. Dodatkowo przednia soczewka jest pokryta ochronnymi powłokami hydro - i olejofobowymi, które ułatwiają jej czyszczenie.
Co ciekawe, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom filmowców, autoryzowany serwis obiektywów Sigma oferuje odpłatną wymianę tulipanowej osłony słonecznej na osłonę kołową, która ułatwia montaż dodatkowych akcesoriów. Kołowa osłona ma nie zwiększać winietowania.
Na razie nie znamy ceny ani dostępności. Wiemy, że Sigma Art 14-24 mm f/2,8 DG HSM będzie produkowana z bagnetami Sigma, Canon i Nikon.