ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Pomysł na zdjęcie

Czarno-białe zdjęcia reklamowe Toma Hoopsa Antoni Żółciak

2016-01-16
1 komentarzy
7
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Czarno-białe zdjęcia reklamowe Toma Hoopsa
fot. Tom Hoops
Według Toma Hoopsa, fotografować powinno się to, co samemu chciałoby się wieszać na ścianie. Czy w tym kryje się tajemnica jego sukcesu?

Czerń i biel musi mieć głębię. Monochromatyczna fotografia nie powinna być, według Hoopsa, płaska, a charakteryzować się szerokim zakresem tonalnym. "Jeśli połączymy to ze świetnym tematem, otrzymamy wyjątkowo wciągające, angażujące zdjęcie", mówi na łamach Seamless Photo, dodając: "I nawet nie chodzi o postprodukcję, bo w Lightroomie działam głównie z kontrastem, tylko o sam proces fotografowania. To wtedy trzeba próbować uchwycić jak najlepszy efekt".

Tom Hoops pochodzi z Bournemouth w Wielkiej Brytanii, choć obecnie najczęściej przebywa w Londynie lub Bangkoku. Fotograficzną drogę zaczął jako samouk. Uczył się, co prawda, projektowania, co pomogło mu w utrzymaniu zasad kompozycji i wyczucia estetycznego, ale jego prawdziwą pasją stał się portret, moda i artystyczny reportaż.

Kiedy w 2007 roku pracował jeszcze jako web designer w Tajlandii, pożyczył aparat od przyjaciela - i w ten sposób narodziła się w Brytyjczyku nowa miłość. Efektem jest wypracowanie rozpoznawalnego stylu i bogatego portfolio, opartego na eksperymentach oraz inspirowaniem się dziełami Helmuta Newtona, Franza Kline’a, Irvinga Penna czy Richarda Avedona.


Zdjęcie realizowane na zlecenie marki Kent, fot. Tom Hoops
Zdjęcie realizowane na zlecenie marki Kent, fot. Tom Hoops

Ale początki łatwe nie były. Przez pierwsze dwa lata zleceniodawcy nie walili ani drzwiami, ani oknami. Dopiero po wypromowaniu portfolio pojawiły się pierwsze propozycje. Tom zdecydował wówczas uruchomić też sprzedaż wydruków. Teraz, po niemal 10 latach, dzwonią do niego zarówno firmy, jak i magazyny modowe, takie jak Vogue Italia czy Fault, ale również międzynarodowe koncerny - Lavazza, Univeler. Tom organizuje również warsztaty fotograficzne.

Fotografować powinno się to, co samemu chciałoby się wieszać na ścianie.

Jaki zatem jest sekret sukcesu artysty, który w portfolio ma niemal wyłącznie zdjęcia czarno-białe? "Cały czas uważam, że fotografować trzeba to, co chciałoby się powiesić na ścianie. Ja chcę wieszać mocne, nawet trochę mroczne kadry", deklaruje Hoops w jednym z wywiadów. "Jeśli odbiegniesz od swojej wizji, od tego, do czego jesteś przekonany, to rezultat będzie słabszy. Podobnie jest zresztą z portretami - ważnym jest uwiecznianie takich ludzi, którzy w jakiś sposób cię ekscytują. Nie będzie to zawsze możliwe, ale jeśli już się uda, to sesję zdecydowanie łatwiej zrealizować".

Zobacz więcej zdjęć Toma Hoopsa

Prace Toma znajdziecie w jego portfolio lub na Facebooku.

Zdjęcia publikujemy za zgodą autora.

fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
fot. Tom Hoops
Antoni Żółciak

Nie istnieje dla niego życie bez klawiatury. Od kilku lat pisze do serwisów i magazynów o tematyce fotograficznej i technologicznej, często samemu chwytając za aparat. W DCP omawia m.in. ciekawostki sprzętowe i pomysły na oryginalne zdjęcia.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl