ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Edycja

Retusz zdjęć krajobrazowych poprzez klonowanie [wideo]

2014-03-16
3 komentarzy
35
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Retusz zdjęć krajobrazowych poprzez klonowanie [wideo]
fot. Chris Rutter
Zobacz, jak usuwać rozpraszające uwagę elementy ze zdjęć krajobrazowych za pomocą narzędzi klonowania w Ps Elements i CS
Foto

Wyrównanie

Podczas próbkowania pikseli przy użyciu narzędzia Stempel, poprzez zaznaczenie opcji Wyrównanie można dodatkowo zadbać o to, aby miejsce pobrania próbki (celownik) pozostawało zawsze w takim samym położeniu względem klonowanego obszaru (końcówki pędzla). Gdy opcja ta nie jest zaznaczona, celownik zawsze wraca do miejsca, z którego pobierano próbkę po raz pierwszy, bez względu na aktualne położenie końcówki pędzla.

Fotografując krajobrazy nie zawsze możemy wyeliminować z kadru wszystkie elementy odwracające uwagę. Sami nie wysprzątamy całej plaży  i nie usuniemy elementów jakie przynosi cywilizacja w rejony naturalne. Poza tym, jeśli fotografujemy w terenie, szczególnie narażeni jesteśmy na zabrudzenie matrycy, czy pojawienie się kropel na obiektywie, które spowodują powstanie refleksów świetlnych.

W tym tutorialu pokażemy, jak poradzić sobie z tymi problemami przy użyciu narzędzia Stempel, które umożliwia pobranie próbki z dowolnej części obrazu, a następnie wstawienie jej w miejsce niepożądanego obiektu i zamaskowanie go. Dowiesz się również, jak zyskać większą kontrolę nad klonowaniem i jak używać krewnego Stempla, czyli Punktowego pędzla korygującego.

Gdy zamalujesz tym narzędziem plamkę, pobrana zostanie próbka sąsiednich pikseli, które posłużą do ukrycia zbędnych detali. Pobrane i przeniesione w ten sposób piksele zostają starannie wymieszane ze swoimi nowymi sąsiadami, co idealnie ujednolici wygląd całości poprawianego obszaru.

Przydatne informacje podczas edycji zdjęć

  • Lepszy podgląd. Aby mieć lepszy podgląd klonowanych lub oczyszczanych fragmentów w palecie warstw, kliknij na mały trójkąt w jej prawym górnym rogu. W rozwijanym menu zaznacz pozycję Opcje panelu i wybierz większy rozmiar miniaturki. Zaznacz pole wyboru Granice warstwy, dzięki czemu miniaturka będzie pokazywała tylko obszar warstwy zajmowany przez obraz, ignorując jej pozostałe przezroczyste obszary.
  • Efektywne klonowanie. Kiedy używasz Stempla, zawsze pobieraj próbki z kilku sąsiednich obszarów, dzięki czemu uzyskasz większą różnorodność sklonowanych fragmentów. Próbki nie powinny pochodzić z obszaru znajdującego się zbyt blisko miejsca, które chcesz zamaskować, gdyż może to wprowadzić wyraźnie powtarzające się wzory. Istnieje wówczas także ryzyko sklonowania obiektu, który chcesz ukryć. Unikaj wykonywania tych zabiegów w przypadku elementów, które są bardzo charakterystyczne, gdyż łatwo będzie można dostrzec, że zdjęcie zostało poddane edycji.
  • Wyczyść monitor. Jeśli monitor Twojego komputera jest zabrudzony, może wprowadzić Cię w błąd podczas wyszukiwania i usuwania widocznych na zdjęciu plam z matrycy. Jeżeli nie masz odpowiedniej ściereczki do czyszczenia ekranów LCD, oglądaj obraz w dużym powiększeniu, przesuwając go za pomocą narzędzia Rączka. W ten sposób odróżnisz zabrudzenia ekranu od tych obecnych na zdjęciu.
  • Zabrudzenia matrycy. Podczas zmiany obiektywu do matrycy aparatu mogą przykleić się drobinki kurzu. Te drobne zanieczyszczenia są widoczne na zdjęciach w postaci małych ciemnych smug lub plam, zwłaszcza gdy fotografujesz z mocno przymkniętą przysłoną. W przypadku wielu lustrzanek możliwy jest dostęp do matrycy, dzięki czemu można się pozbyć brudu za pomocą gruszki fotograficznej. W ten sposób możesz zaoszczędzić sobie kłopotu z usuwaniem plam w Photoshopie.

Zobacz film jak retuszować zdjęcia krajobrazowe poprzez klonowanie

Wypróbuj zaawansowane techniki klonowania [patrz pkt. 14-17]

Dokładnie w ten sam sposób, mógłbyś wyretuszować krajobraz przy użyciu Stempla i Pędzla korygującego w programie Photoshop CS. Pełna wersja Photoshopa oferuje jednak kilka dodatkowych narzędzi, dzięki którym można zaznaczać i maskować zbędne elementy znacznie szybciej.

W punktach 14-17, pokazujemy, jak zaznaczyć określony obszar za pomocą narzędzia Łatka i wypełnić go wybranym fragmentem kamienistego wybrzeża. Wypróbujemy także polecenie Wypełnij z uwzględnieniem zawartości, aby mieć możliwość zaznaczania i maskowania obiektów bez konieczności wykonywania czasochłonnego próbkowania i klonowania.

Jak retuszować zdjęcia krajobrazowe poprzez klonowanie krok po kroku

Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik.
Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik.
1
Zdjęcie do edycji
Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik.
Otwieramy plik wyjściowyW programie Photoshop Elements, wybierz polecenie Plik>Otwórz. Przejdź do folderu zawierającego plik klonowanie_przed.jpeg i zaznacz go. Kliknij przycisk Otwórz. Zdjęcie otworzy się w obszarze roboczym modułu Edytor. Jeśli nie będzie widoczna paleta warstw, wybierz polecenie Okno>Warstwy, aby ją wyświetlić.
Otwieramy plik wyjściowyW programie Photoshop Elements, wybierz polecenie Plik>Otwórz. Przejdź do folderu zawierającego plik klonowanie_przed.jpeg i zaznacz go. Kliknij przycisk Otwórz. Zdjęcie otworzy się w obszarze roboczym modułu Edytor. Jeśli nie będzie widoczna paleta warstw, wybierz polecenie Okno>Warstwy, aby ją wyświetlić.
2
Otwieramy plik wyjściowy
W programie Photoshop Elements, wybierz polecenie Plik>Otwórz. Przejdź do folderu zawierającego plik klonowanie_przed.jpeg i zaznacz go. Kliknij przycisk Otwórz. Zdjęcie otworzy się w obszarze roboczym modułu Edytor. Jeśli nie będzie widoczna paleta warstw, wybierz polecenie Okno>Warstwy, aby ją wyświetlić.
Silniejsze powiększenieZaczniemy od pozbycia się plam na matrycy. Z narzędzi wybierz Lupę. Na pasku opcji narzędzia kliknij 1:1, aby obejrzeć zdjęcie w pełnej rozdzielczości. Naciśnij spację, co spowoduję zmianę aktywnego narzędzia na Rączkę, po czym kliknij i przeciągnij obraz, by zobaczyć plamki w jego prawym górnym rogu.
Silniejsze powiększenieZaczniemy od pozbycia się plam na matrycy. Z narzędzi wybierz Lupę. Na pasku opcji narzędzia kliknij 1:1, aby obejrzeć zdjęcie w pełnej rozdzielczości. Naciśnij spację, co spowoduję zmianę aktywnego narzędzia na Rączkę, po czym kliknij i przeciągnij obraz, by zobaczyć plamki w jego prawym górnym rogu.
3
Silniejsze powiększenie
Zaczniemy od pozbycia się plam na matrycy. Z narzędzi wybierz Lupę. Na pasku opcji narzędzia kliknij 1:1, aby obejrzeć zdjęcie w pełnej rozdzielczości. Naciśnij spację, co spowoduję zmianę aktywnego narzędzia na Rączkę, po czym kliknij i przeciągnij obraz, by zobaczyć plamki w jego prawym górnym rogu.
Tworzymy nową warstwęKliknij znajdującą się na dole palety warstw ikonę Utwórz warstwę. Następnie dwukrotnie kliknij etykietę nowej warstwy i zmień jej nazwę na Zabrudzenia matrycy. Z palety narzędzi wybierz Punktowy pędzel korygujący. W pasku opcji narzędzia wybierz twardą końcówkę pędzla i ustaw jego rozmiar na 70 pikseli.
Tworzymy nową warstwęKliknij znajdującą się na dole palety warstw ikonę Utwórz warstwę. Następnie dwukrotnie kliknij etykietę nowej warstwy i zmień jej nazwę na Zabrudzenia matrycy. Z palety narzędzi wybierz Punktowy pędzel korygujący. W pasku opcji narzędzia wybierz twardą końcówkę pędzla i ustaw jego rozmiar na 70 pikseli.
4
Tworzymy nową warstwę
Kliknij znajdującą się na dole palety warstw ikonę Utwórz warstwę. Następnie dwukrotnie kliknij etykietę nowej warstwy i zmień jej nazwę na Zabrudzenia matrycy. Z palety narzędzi wybierz Punktowy pędzel korygujący. W pasku opcji narzędzia wybierz twardą końcówkę pędzla i ustaw jego rozmiar na 70 pikseli.
Dopasowujemy opcjeNa pasku opcji, ustaw Typ na Zgodność z otoczeniem i zaznacz Próbkuj wszystkie warstwy. Umożliwi Ci to próbkowanie pikseli z warstwy Tło i przeniesienie ich na nową przezroczystą warstwę. Zamalowując plamki na osobnej warstwie, będziesz mógł znacznie łatwiej naprawić ewentualne błędy.
Dopasowujemy opcjeNa pasku opcji, ustaw Typ na Zgodność z otoczeniem i zaznacz Próbkuj wszystkie warstwy. Umożliwi Ci to próbkowanie pikseli z warstwy Tło i przeniesienie ich na nową przezroczystą warstwę. Zamalowując plamki na osobnej warstwie, będziesz mógł znacznie łatwiej naprawić ewentualne błędy.
5
Dopasowujemy opcje
Na pasku opcji, ustaw Typ na Zgodność z otoczeniem i zaznacz Próbkuj wszystkie warstwy. Umożliwi Ci to próbkowanie pikseli z warstwy Tło i przeniesienie ich na nową przezroczystą warstwę. Zamalowując plamki na osobnej warstwie, będziesz mógł znacznie łatwiej naprawić ewentualne błędy.
Ukrywamy plamyMożesz teraz umieścić końcówkę pędzla na plamce i kliknąć. Punktowy pędzel korygujący automatycznie pobierze próbkę z sąsiednich pikseli, umieści ją w miejscu plamki, a następnie zmiesza edytowany obszar z jego otoczeniem. Powtórz tę czynność, jeśli zabrudzenie będzie nadal widoczne.
Ukrywamy plamyMożesz teraz umieścić końcówkę pędzla na plamce i kliknąć. Punktowy pędzel korygujący automatycznie pobierze próbkę z sąsiednich pikseli, umieści ją w miejscu plamki, a następnie zmiesza edytowany obszar z jego otoczeniem. Powtórz tę czynność, jeśli zabrudzenie będzie nadal widoczne.
6
Ukrywamy plamy
Możesz teraz umieścić końcówkę pędzla na plamce i kliknąć. Punktowy pędzel korygujący automatycznie pobierze próbkę z sąsiednich pikseli, umieści ją w miejscu plamki, a następnie zmiesza edytowany obszar z jego otoczeniem. Powtórz tę czynność, jeśli zabrudzenie będzie nadal widoczne.
Czyścimy nieboNarzędziem Rączka znajdź pozostałe plamki na niebie i zatuszuj je używając Punktowego pędzla korygującego. Do drobniejszych plam, używaj mniejszej końcówki – jej rozmiar zmienisz, wciskając klawisze [ lub ]. W celu zamaskowania elementów na mniej jednolitym tle, skorzystaj z narzędzia Stempel.
Czyścimy nieboNarzędziem Rączka znajdź pozostałe plamki na niebie i zatuszuj je używając Punktowego pędzla korygującego. Do drobniejszych plam, używaj mniejszej końcówki – jej rozmiar zmienisz, wciskając klawisze [ lub ]. W celu zamaskowania elementów na mniej jednolitym tle, skorzystaj z narzędzia Stempel.
7
Czyścimy niebo
Narzędziem Rączka znajdź pozostałe plamki na niebie i zatuszuj je używając Punktowego pędzla korygującego. Do drobniejszych plam, używaj mniejszej końcówki – jej rozmiar zmienisz, wciskając klawisze [ lub ]. W celu zamaskowania elementów na mniej jednolitym tle, skorzystaj z narzędzia Stempel.
Ustawiamy właściwości StemplaUtwórz na palecie warstw nową przezroczystą warstwę o nazwie Stempel, a następnie wybierz narzędzie Stempel z palety narzędziowej. Na pasku opcji zaznacz funkcje Wyrównany i Próbkuj wszystkie warstwy. Kliknij ikonę nachodzących na siebie prostokątów i zaznacz opcje Pokaż nakładkę oraz Przytnij.
Ustawiamy właściwości StemplaUtwórz na palecie warstw nową przezroczystą warstwę o nazwie Stempel, a następnie wybierz narzędzie Stempel z palety narzędziowej. Na pasku opcji zaznacz funkcje Wyrównany i Próbkuj wszystkie warstwy. Kliknij ikonę nachodzących na siebie prostokątów i zaznacz opcje Pokaż nakładkę oraz Przytnij.
8
Ustawiamy właściwości Stempla
Utwórz na palecie warstw nową przezroczystą warstwę o nazwie Stempel, a następnie wybierz narzędzie Stempel z palety narzędziowej. Na pasku opcji zaznacz funkcje Wyrównany i Próbkuj wszystkie warstwy. Kliknij ikonę nachodzących na siebie prostokątów i zaznacz opcje Pokaż nakładkę oraz Przytnij.
Pobieramy próbkę z czystego obszaruWybierz pędzel wielkości 100 pikseli. Użyj dwukrotnie [Shift +], aby zwiększyć twardość pędzla. Ustaw kursor po lewej stronie usuwanego zadaszenia i przytrzymując klawisz Alt, kliknij, aby pobrać próbkę tuż przy krawędzi klifu. Umieść końcówkę pędzla w miejscu szałasu i obejrzyj podgląd nakładki.
Pobieramy próbkę z czystego obszaruWybierz pędzel wielkości 100 pikseli. Użyj dwukrotnie [Shift +], aby zwiększyć twardość pędzla. Ustaw kursor po lewej stronie usuwanego zadaszenia i przytrzymując klawisz Alt, kliknij, aby pobrać próbkę tuż przy krawędzi klifu. Umieść końcówkę pędzla w miejscu szałasu i obejrzyj podgląd nakładki.
9
Pobieramy próbkę z czystego obszaru
Wybierz pędzel wielkości 100 pikseli. Użyj dwukrotnie [Shift +], aby zwiększyć twardość pędzla. Ustaw kursor po lewej stronie usuwanego zadaszenia i przytrzymując klawisz Alt, kliknij, aby pobrać próbkę tuż przy krawędzi klifu. Umieść końcówkę pędzla w miejscu szałasu i obejrzyj podgląd nakładki.
Zamalowujemy budynekJeśli nakładka wskazuje, że pobrana próbka nie pasuje do krawędzi klifu w nowym miejscu, wykonaj ponownie czynność próbkowania. Gdy efekt na podglądzie będzie zadowalający, kliknij na budynek i pokryj go próbkowanymi pikselami. Celownik pobiera próbkowane piksele i zmienia ich ułożenie na końcówce pędzla.
Zamalowujemy budynekJeśli nakładka wskazuje, że pobrana próbka nie pasuje do krawędzi klifu w nowym miejscu, wykonaj ponownie czynność próbkowania. Gdy efekt na podglądzie będzie zadowalający, kliknij na budynek i pokryj go próbkowanymi pikselami. Celownik pobiera próbkowane piksele i zmienia ich ułożenie na końcówce pędzla.
10
Zamalowujemy budynek
Jeśli nakładka wskazuje, że pobrana próbka nie pasuje do krawędzi klifu w nowym miejscu, wykonaj ponownie czynność próbkowania. Gdy efekt na podglądzie będzie zadowalający, kliknij na budynek i pokryj go próbkowanymi pikselami. Celownik pobiera próbkowane piksele i zmienia ich ułożenie na końcówce pędzla.
 Usuwamy słupUstaw kursor obok słupa i przytrzymując [Alt] kliknij, aby pobrać próbkę czystego obszaru nieba przy krawędzi klifu. Pokryj słup próbkowanymi pikselami, żeby go ukryć. Poprzesuwane chmury mogą wyglądać nieco chaotycznie, więc zrób z nimi porządek przy pomocy Punktowego pędzla korygującego.
Usuwamy słupUstaw kursor obok słupa i przytrzymując [Alt] kliknij, aby pobrać próbkę czystego obszaru nieba przy krawędzi klifu. Pokryj słup próbkowanymi pikselami, żeby go ukryć. Poprzesuwane chmury mogą wyglądać nieco chaotycznie, więc zrób z nimi porządek przy pomocy Punktowego pędzla korygującego.
11
Usuwamy słup
Ustaw kursor obok słupa i przytrzymując [Alt] kliknij, aby pobrać próbkę czystego obszaru nieba przy krawędzi klifu. Pokryj słup próbkowanymi pikselami, żeby go ukryć. Poprzesuwane chmury mogą wyglądać nieco chaotycznie, więc zrób z nimi porządek przy pomocy Punktowego pędzla korygującego.
Usuwamy flaręZrób zbliżenie na pomarańczowe plamy. Wybierz Stempel. Przytrzymując [Alt], kliknij na czystym kamienistym obszarze, aby pobrać próbkę i pokryć nią prześwietlone bliki. Jako że w miejscu trzech jaśniejszych plam zachowała się pewna ilość szczegółów, skorzystaj z narzędzia Gąbka, wybierz tryb Zmniejsz nasycenie i pozbądź się wszystkich przebarwień.
Usuwamy flaręZrób zbliżenie na pomarańczowe plamy. Wybierz Stempel. Przytrzymując [Alt], kliknij na czystym kamienistym obszarze, aby pobrać próbkę i pokryć nią prześwietlone bliki. Jako że w miejscu trzech jaśniejszych plam zachowała się pewna ilość szczegółów, skorzystaj z narzędzia Gąbka, wybierz tryb Zmniejsz nasycenie i pozbądź się wszystkich przebarwień.
12
Usuwamy flarę
Zrób zbliżenie na pomarańczowe plamy. Wybierz Stempel. Przytrzymując [Alt], kliknij na czystym kamienistym obszarze, aby pobrać próbkę i pokryć nią prześwietlone bliki. Jako że w miejscu trzech jaśniejszych plam zachowała się pewna ilość szczegółów, skorzystaj z narzędzia Gąbka, wybierz tryb Zmniejsz nasycenie i pozbądź się wszystkich przebarwień.
Ostatnie poprawkiPrzy użyciu Stempla pobierz próbkę z obszaru kamienistego wybrzeża lub wody i wykorzystaj ją do usunięcia zbędnych kawałków drewna wyrzuconego na brzeg. Jeśli zasłonisz w ten sposób jakieś ważne detale, za pomocą Gumki usuń wybrane piksele z warstwy Stempel.
Ostatnie poprawkiPrzy użyciu Stempla pobierz próbkę z obszaru kamienistego wybrzeża lub wody i wykorzystaj ją do usunięcia zbędnych kawałków drewna wyrzuconego na brzeg. Jeśli zasłonisz w ten sposób jakieś ważne detale, za pomocą Gumki usuń wybrane piksele z warstwy Stempel.
13
Ostatnie poprawki
Przy użyciu Stempla pobierz próbkę z obszaru kamienistego wybrzeża lub wody i wykorzystaj ją do usunięcia zbędnych kawałków drewna wyrzuconego na brzeg. Jeśli zasłonisz w ten sposób jakieś ważne detale, za pomocą Gumki usuń wybrane piksele z warstwy Stempel.
Właściwości narzędzia ŁatkaOtwórz plik klonowanie_przed.jpeg w Photoshopie CS5 lub 6. Aby usunąć sporą stertę drewna, znajdującą się po lewej stronie kadru, w inny sposób niż klonowanie, w palecie narzędziowej kliknij i rozwiń narzędzie Punktowy pędzel korygujący i wybierz narzędzie Łatka. Zaznacz opcję Źródło i obrysuj stos drewna.
Właściwości narzędzia ŁatkaOtwórz plik klonowanie_przed.jpeg w Photoshopie CS5 lub 6. Aby usunąć sporą stertę drewna, znajdującą się po lewej stronie kadru, w inny sposób niż klonowanie, w palecie narzędziowej kliknij i rozwiń narzędzie Punktowy pędzel korygujący i wybierz narzędzie Łatka. Zaznacz opcję Źródło i obrysuj stos drewna.
14
Właściwości narzędzia Łatka
Otwórz plik klonowanie_przed.jpeg w Photoshopie CS5 lub 6. Aby usunąć sporą stertę drewna, znajdującą się po lewej stronie kadru, w inny sposób niż klonowanie, w palecie narzędziowej kliknij i rozwiń narzędzie Punktowy pędzel korygujący i wybierz narzędzie Łatka. Zaznacz opcję Źródło i obrysuj stos drewna.
Tworzymy łatkęKliknij wewnątrz obszaru łatki i przeciągnij ją w miejsce, w którym pośród kamieni nie znajdują się żadne zbędne elementy. Próbka z tego obszaru zostanie automatycznie pobrana i wstawiona w miejsce oryginalnej łatki, a przeniesione kamienie – dopasowane do swojego nowego otoczenia.
Tworzymy łatkęKliknij wewnątrz obszaru łatki i przeciągnij ją w miejsce, w którym pośród kamieni nie znajdują się żadne zbędne elementy. Próbka z tego obszaru zostanie automatycznie pobrana i wstawiona w miejsce oryginalnej łatki, a przeniesione kamienie – dopasowane do swojego nowego otoczenia.
15
Tworzymy łatkę
Kliknij wewnątrz obszaru łatki i przeciągnij ją w miejsce, w którym pośród kamieni nie znajdują się żadne zbędne elementy. Próbka z tego obszaru zostanie automatycznie pobrana i wstawiona w miejsce oryginalnej łatki, a przeniesione kamienie – dopasowane do swojego nowego otoczenia.
Wypełniamy z uwzględnianiem zawartościOto alternatywny i skuteczny sposób na usunięcie rozpraszających uwagę obiektów. Z palety narzędziowej wybierz Lasso. Obrysuj zgrubnie niepożądane kawałki wyrzuconego na brzeg drewna. Użyj polecenia Edycja>Wypełnij i wybierz z rozwijanego menu Uwzględnianie zawartości.
Wypełniamy z uwzględnianiem zawartościOto alternatywny i skuteczny sposób na usunięcie rozpraszających uwagę obiektów. Z palety narzędziowej wybierz Lasso. Obrysuj zgrubnie niepożądane kawałki wyrzuconego na brzeg drewna. Użyj polecenia Edycja>Wypełnij i wybierz z rozwijanego menu Uwzględnianie zawartości.
16
Wypełniamy z uwzględnianiem zawartości
Oto alternatywny i skuteczny sposób na usunięcie rozpraszających uwagę obiektów. Z palety narzędziowej wybierz Lasso. Obrysuj zgrubnie niepożądane kawałki wyrzuconego na brzeg drewna. Użyj polecenia Edycja>Wypełnij i wybierz z rozwijanego menu Uwzględnianie zawartości.
Inteligentny retuszPo wybraniu tej opcji, zaznaczony obszar i jego otoczenie program poddaje analizie. Następnie próbka odpowiednich pikseli będzie automatycznie pobrana i umieszczona wewnątrz zaznaczonego obszaru. W przypadku naszego zdjęcia, program rozpoznał, że drewno należy zastąpić kamykami spod klifu.
Inteligentny retuszPo wybraniu tej opcji, zaznaczony obszar i jego otoczenie program poddaje analizie. Następnie próbka odpowiednich pikseli będzie automatycznie pobrana i umieszczona wewnątrz zaznaczonego obszaru. W przypadku naszego zdjęcia, program rozpoznał, że drewno należy zastąpić kamykami spod klifu.
17
Inteligentny retusz
Po wybraniu tej opcji, zaznaczony obszar i jego otoczenie program poddaje analizie. Następnie próbka odpowiednich pikseli będzie automatycznie pobrana i umieszczona wewnątrz zaznaczonego obszaru. W przypadku naszego zdjęcia, program rozpoznał, że drewno należy zastąpić kamykami spod klifu.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl