ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Praktyka

Połącz ze sobą różne źródła światła

2019-04-20
0 komentarzy
8
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Połącz ze sobą różne źródła światła
Zmieszaj błysk lampy z oświetleniem zastanym, by stworzyć nastrojowy męski portret

Czasami otoczenie jest równie interesujące jak model, a Ty stoisz przed wyzwaniem zrównoważenia oświetlenia, aby uchwycić zarówno osobę, jak i nastrój miejsca, w którym się ona znajduje. Naszym modelem był Alex, a tłem niesamowite wnętrze baru Dark Horse w Bath. Ta lokalizacja to istny labirynt pokoi i ustronnych pomieszczeń, a wszystkie są w oryginalny sposób oświetlone i mają niepowtarzalną atmosferą. Jednak oświetlenie w barze zostało zaprojektowane tak, by efektownie oświetlać wnętrze, a nie gości, więc potrzebowaliśmy dodatkowego źródła światła, aby wyodrębnić Aleksa z tła. Cała sztuczka polegała na oświetleniu go na tyle mocno, aby wyraźnie było widać, że jest głównym tematem obrazu, ale bez przytłoczenia oświetlenia zastanego.

Wszystko to udało się nam osiągnąć za pomocą jednej lampy błyskowej zamontowanej na statywie oświetleniowym i srebrnej blendy umieszczonej po przeciwnej stronie, w celu odbicia części błysku i rozjaśnienia nim cieni. Użycie lampy błyskowej zamocowanej na statywie dało nam możliwość zmieniania odległości, w jakiej znajdowała się ona od tematu, oraz kierunku i sposobu rozchodzenia się światła w pomieszczeniu.

Nie ma sztywnych i oczywistych zasad mówiących o tym, jak należy wykonywać zdjęcia z fleszem we wnętrzach, ale na następnej rozkładówce omówiliśmy podstawy techniczne robienia tego typu fotografii. Najczęściej chodzi o odwołanie się do swojego fotograficznego oka: sprawdź, co wygląda dobrze, a co nie, i stopniowo kształtuj pożądany wygląd swojego obrazu, eksperymentując.

Parametry ekspozycji
Kluczem do uzyskania zrównoważonego oświetlenia sceny
błyskiem i światłem zastanym jest zrozumienie, że stopień naświetlenia
tematu światłem lampy zależy od wielkości otworu
przysłony, a nie od czasu otwarcia migawki. Wybierz wartość
przysłony, z jaką chcesz zrobić zdjęcie, a następnie ustaw siłę błysku
zapewniającą odpowiednią ilość światła dla takiej wielkości
otworu względnego. Następnie można wydłużyć lub skrócić czas
otwarcia migawki, aby uzyskać właściwą ekspozycję.
Parametry ekspozycji Kluczem do uzyskania zrównoważonego oświetlenia sceny błyskiem i światłem zastanym jest zrozumienie, że stopień naświetlenia tematu światłem lampy zależy od wielkości otworu przysłony, a nie od czasu otwarcia migawki. Wybierz wartość przysłony, z jaką chcesz zrobić zdjęcie, a następnie ustaw siłę błysku zapewniającą odpowiednią ilość światła dla takiej wielkości otworu względnego. Następnie można wydłużyć lub skrócić czas otwarcia migawki, aby uzyskać właściwą ekspozycję.
1
Parametry ekspozycji
Kluczem do uzyskania zrównoważonego oświetlenia sceny błyskiem i światłem zastanym jest zrozumienie, że stopień naświetlenia tematu światłem lampy zależy od wielkości otworu przysłony, a nie od czasu otwarcia migawki. Wybierz wartość przysłony, z jaką chcesz zrobić zdjęcie, a następnie ustaw siłę błysku zapewniającą odpowiednią ilość światła dla takiej wielkości otworu względnego. Następnie można wydłużyć lub skrócić czas otwarcia migawki, aby uzyskać właściwą ekspozycję.
Lampa błyskowa
zdjęta
z aparatu
Jeśli przymocujesz flesz do statywu
oświetleniowego, możesz go przesuwać
i oświetlać nim obiekt z różnych
stron. Będziesz także potrzebował
jakiegoś modyfikatora światła, aby
ograniczyć kąt rozchodzenia się
światła i zapobiec jego niekontrolowanemu
rozlewaniu się po scenie.
Lampa błyskowa zdjęta z aparatu Jeśli przymocujesz flesz do statywu oświetleniowego, możesz go przesuwać i oświetlać nim obiekt z różnych stron. Będziesz także potrzebował jakiegoś modyfikatora światła, aby ograniczyć kąt rozchodzenia się światła i zapobiec jego niekontrolowanemu rozlewaniu się po scenie.
2
Lampa błyskowa
zdjęta z aparatu Jeśli przymocujesz flesz do statywu oświetleniowego, możesz go przesuwać i oświetlać nim obiekt z różnych stron. Będziesz także potrzebował jakiegoś modyfikatora światła, aby ograniczyć kąt rozchodzenia się światła i zapobiec jego niekontrolowanemu rozlewaniu się po scenie.
Kontrola błysku
Do fotografowania z fleszem zdjętym z aparatu potrzebny
Ci będzie jakiś bezprzewodowy wyzwalacz
błysku. My użyliśmy lampy Yongnuo 600 EX RT z bezprzewodowym
wyzwalaczem YN-E3-RT. Nie zawracaj
sobie głowy trybem pracy TTL: w takich sytuacjach
łatwiej jest ustawić siłę błysku ręcznie, opierając się na
metodzie prób i błędów. Dan, fotograf, chciał, aby jego
obiektyw 85 mm f/1,2 miał jak najszerzej otwartą przysłonę,
aby uzyskać rozmyte tło, co oznaczało, że moc
błysku trzeba było znacznie zmniejszyć.
Kontrola błysku Do fotografowania z fleszem zdjętym z aparatu potrzebny Ci będzie jakiś bezprzewodowy wyzwalacz błysku. My użyliśmy lampy Yongnuo 600 EX RT z bezprzewodowym wyzwalaczem YN-E3-RT. Nie zawracaj sobie głowy trybem pracy TTL: w takich sytuacjach łatwiej jest ustawić siłę błysku ręcznie, opierając się na metodzie prób i błędów. Dan, fotograf, chciał, aby jego obiektyw 85 mm f/1,2 miał jak najszerzej otwartą przysłonę, aby uzyskać rozmyte tło, co oznaczało, że moc błysku trzeba było znacznie zmniejszyć.
3
Kontrola błysku
Do fotografowania z fleszem zdjętym z aparatu potrzebny Ci będzie jakiś bezprzewodowy wyzwalacz błysku. My użyliśmy lampy Yongnuo 600 EX RT z bezprzewodowym wyzwalaczem YN-E3-RT. Nie zawracaj sobie głowy trybem pracy TTL: w takich sytuacjach łatwiej jest ustawić siłę błysku ręcznie, opierając się na metodzie prób i błędów. Dan, fotograf, chciał, aby jego obiektyw 85 mm f/1,2 miał jak najszerzej otwartą przysłonę, aby uzyskać rozmyte tło, co oznaczało, że moc błysku trzeba było znacznie zmniejszyć.
Modyfikatory światła
W przypadku takich nastrojowych
zdjęć oświetlenie ich lampą z gołą
głowicą nigdy nie da dobrego rezultatu:
nie będziesz mógł wówczas
ograniczyć rozlewania się światłą
po całej scenie. Goły flesz stworzy
również bardzo ostre światło. Dlatego
do wykonania naszej fotografii użyliśmy
softboksu 25 x 60 cm. Podłużny
kształt tego modyfikatora ustawionego
w orientacji pionowej idealnie nadaje
się do oświetlania portretów, a wąski
odbłyśnik ułatwia kontrolowanie rozprzestrzeniania
się światła i pozwala
oświetlić nim tylko wybrane obszary.
Modyfikatory światła W przypadku takich nastrojowych zdjęć oświetlenie ich lampą z gołą głowicą nigdy nie da dobrego rezultatu: nie będziesz mógł wówczas ograniczyć rozlewania się światłą po całej scenie. Goły flesz stworzy również bardzo ostre światło. Dlatego do wykonania naszej fotografii użyliśmy softboksu 25 x 60 cm. Podłużny kształt tego modyfikatora ustawionego w orientacji pionowej idealnie nadaje się do oświetlania portretów, a wąski odbłyśnik ułatwia kontrolowanie rozprzestrzeniania się światła i pozwala oświetlić nim tylko wybrane obszary.
4
Modyfikatory światła
W przypadku takich nastrojowych zdjęć oświetlenie ich lampą z gołą głowicą nigdy nie da dobrego rezultatu: nie będziesz mógł wówczas ograniczyć rozlewania się światłą po całej scenie. Goły flesz stworzy również bardzo ostre światło. Dlatego do wykonania naszej fotografii użyliśmy softboksu 25 x 60 cm. Podłużny kształt tego modyfikatora ustawionego w orientacji pionowej idealnie nadaje się do oświetlania portretów, a wąski odbłyśnik ułatwia kontrolowanie rozprzestrzeniania się światła i pozwala oświetlić nim tylko wybrane obszary.
Poszukaj rekwizytów
W przypadku tego drugiego ujęcia poprosiliśmy Aleksa, aby
usiadł na stołku barowym i subtelnie rozmyliśmy widoczny
za nim w tle bar, zaś lampę zdjętą z aparatu ustawiliśmy
po prawej stronie. Podczas fotografowania modeli w naturalnym
otoczeniu bardzo często masz pod ręką różne
rekwizyty, które można wykorzystać, aby stworzyć bardziej
wymowny obraz. Wykonując to zdjęcie, użyliśmy dwóch
mających oryginalny kształt kieliszków, aby rozjaśnić światła
i dodać scenie nieco „blasku”. Warto poświęcić trochę
czasu, analizując tło i przyjrzeć się temu, w jaki sposób
pada na nie światło, a także zwrócić uwagę na rozmieszczenie
rekwizytów i innych elementów wokół fotografowanej
postaci. Szczegóły naprawdę mają znaczenie.
Poszukaj rekwizytów W przypadku tego drugiego ujęcia poprosiliśmy Aleksa, aby usiadł na stołku barowym i subtelnie rozmyliśmy widoczny za nim w tle bar, zaś lampę zdjętą z aparatu ustawiliśmy po prawej stronie. Podczas fotografowania modeli w naturalnym otoczeniu bardzo często masz pod ręką różne rekwizyty, które można wykorzystać, aby stworzyć bardziej wymowny obraz. Wykonując to zdjęcie, użyliśmy dwóch mających oryginalny kształt kieliszków, aby rozjaśnić światła i dodać scenie nieco „blasku”. Warto poświęcić trochę czasu, analizując tło i przyjrzeć się temu, w jaki sposób pada na nie światło, a także zwrócić uwagę na rozmieszczenie rekwizytów i innych elementów wokół fotografowanej postaci. Szczegóły naprawdę mają znaczenie.
5
Poszukaj rekwizytów
W przypadku tego drugiego ujęcia poprosiliśmy Aleksa, aby usiadł na stołku barowym i subtelnie rozmyliśmy widoczny za nim w tle bar, zaś lampę zdjętą z aparatu ustawiliśmy po prawej stronie. Podczas fotografowania modeli w naturalnym otoczeniu bardzo często masz pod ręką różne rekwizyty, które można wykorzystać, aby stworzyć bardziej wymowny obraz. Wykonując to zdjęcie, użyliśmy dwóch mających oryginalny kształt kieliszków, aby rozjaśnić światła i dodać scenie nieco „blasku”. Warto poświęcić trochę czasu, analizując tło i przyjrzeć się temu, w jaki sposób pada na nie światło, a także zwrócić uwagę na rozmieszczenie rekwizytów i innych elementów wokół fotografowanej postaci. Szczegóły naprawdę mają znaczenie.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl