ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Edycja

Stylizujemy zdjęcie na starą pocztówkę [wideo]

2013-12-01
7 komentarzy
38
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Stylizujemy zdjęcie na starą pocztówkę [wideo]
Zobaczcie, jak za pomocą kilku prostych zabiegów stworzyć czarującą pocztówkę z dawnych lat

Opuszczone ulice i zabytkowe budynki stanowią idealny motyw do fotografowania. Niełatwo jednak taką sytuację zastać. Trzeba więc się nieco wysilić, wstać wczesnym rankiem i wyruszyć w miasto. Dzięki temu będziecie mieli zdecydowanie mniej pracy przy eliminowaniu niechcianych osób z kadru (oczywiście chodzi nam o pracę w Photoshopie, której będzie po prostu mniej).

Zdjęcie powyżej, zrobione obiektywem szerokokątnym, przedstawia katedrę Bath Abbey. Niska perspektywa i szeroki kąt sprawiły, że na zdjęciu widać schodzące się linie, na szczęście łatwo można to naprawić w Photoshopie. Ze względu na zachmurzone niebo i dosyć słabe światło o poranku, zdjęcie jest trochę niedoświetlone. Dzięki temu mogliśmy uchwycić wiele szczegółów pierwszego planu oraz chmur, jednak płaskie światło nie wpływa dobrze na zdjęcie. Te z pozoru nieciekawe okoliczności są idealnym punktem wyjściowym do stworzenia naszej "starej" pocztówki.

Przydatne informacje podczas edycji zdjęcia

  • Ramka - gdy malujecie wokół krawędzi zdjęcia, by stworzyć ramkę, wykonujcie krótkie ruchy i często zmieniajcie rozmiar pędzla. Gdy już pomalujecie na biało, przerzućcie się na czarny, a na koniec wróćcie do białego.
  • Szybka winieta i ziarno - stwórzcie nowe warstwy i wypełnijcie ją szarym do ziarna i białym do winiety, potem odpowiednio ustawcie tryb mieszania warstw na Nakładka i Mnożenie. By ustawić siłę obu efektów, możecie manipulować wartością krycia.

Zobacz film jak wystylizować zdjęcie w Photoshopie Elements

Stylizacja na starą pocztówkę krok po kroku

Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik i zacznij je retuszować!
Zdjęcie do edycji Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik i zacznij je retuszować!
1
Zdjęcie do edycji
Naszym plikiem wejściowym będzie to zdjęcie. Pobierz oryginalny plik i zacznij je retuszować!
Przywracamy do pionuBy naprawić schodzące się linie, klikamy prawym przyciskiem myszy na tło i wybieramy opcję Powiel warstwę. Wybieramy Widok>Siatka, potem Obraz> Przekształć>Perspektywa. Chwytamy za jeden z punktów w rogu i przesuwamy na zewnątrz obrazu, by linie pionowe pokryły się z tymi na siatce.
Przywracamy do pionuBy naprawić schodzące się linie, klikamy prawym przyciskiem myszy na tło i wybieramy opcję Powiel warstwę. Wybieramy Widok>Siatka, potem Obraz> Przekształć>Perspektywa. Chwytamy za jeden z punktów w rogu i przesuwamy na zewnątrz obrazu, by linie pionowe pokryły się z tymi na siatce.
2
Przywracamy do pionu
By naprawić schodzące się linie, klikamy prawym przyciskiem myszy na tło i wybieramy opcję Powiel warstwę. Wybieramy Widok>Siatka, potem Obraz> Przekształć>Perspektywa. Chwytamy za jeden z punktów w rogu i przesuwamy na zewnątrz obrazu, by linie pionowe pokryły się z tymi na siatce.
Selektywne poprawkiWybieramy Widok>Siatka i wyłączamy jej podgląd. Wybieramy Narzędzie szybkiego zaznaczania, zaznaczamy niebo, sięgamy po Magiczną różdżkę. Klikamy na Dodaj do zaznaczenia i wyłączamy Autokorektę. Klikamy na część nieba, która była zaznaczona, Popraw krawędź, Wtapianie 2px, reszta na 0.
Selektywne poprawkiWybieramy Widok>Siatka i wyłączamy jej podgląd. Wybieramy Narzędzie szybkiego zaznaczania, zaznaczamy niebo, sięgamy po Magiczną różdżkę. Klikamy na Dodaj do zaznaczenia i wyłączamy Autokorektę. Klikamy na część nieba, która była zaznaczona, Popraw krawędź, Wtapianie 2px, reszta na 0.
3
Selektywne poprawki
Wybieramy Widok>Siatka i wyłączamy jej podgląd. Wybieramy Narzędzie szybkiego zaznaczania, zaznaczamy niebo, sięgamy po Magiczną różdżkę. Klikamy na Dodaj do zaznaczenia i wyłączamy Autokorektę. Klikamy na część nieba, która była zaznaczona, Popraw krawędź, Wtapianie 2px, reszta na 0.
Poprawiamy ekspozycję Wybieramy Warstwa>Nowa warstwa dopasowania> Poziomy i podnosimy cienie do 175. Klikamy prawym przyciskiem na Poziomy i wybieramy Kopiuj warstwę. Klikamy na maskę i Ctrl+I, by ją odwrócić. Ustawiamy parametry Cienie 14, Podświetlenia 145. Widać teraz większy kontrast i więcej szczegółów.
Poprawiamy ekspozycję Wybieramy Warstwa>Nowa warstwa dopasowania> Poziomy i podnosimy cienie do 175. Klikamy prawym przyciskiem na Poziomy i wybieramy Kopiuj warstwę. Klikamy na maskę i Ctrl+I, by ją odwrócić. Ustawiamy parametry Cienie 14, Podświetlenia 145. Widać teraz większy kontrast i więcej szczegółów.
4
Poprawiamy ekspozycję
Wybieramy Warstwa>Nowa warstwa dopasowania> Poziomy i podnosimy cienie do 175. Klikamy prawym przyciskiem na Poziomy i wybieramy Kopiuj warstwę. Klikamy na maskę i Ctrl+I, by ją odwrócić. Ustawiamy parametry Cienie 14, Podświetlenia 145. Widać teraz większy kontrast i więcej szczegółów.
Zmieniamy na monochromatyczny Warstwa>Nowa warstwa dopasowania>Barwa/ Nasycenie, redukujemy Nasycenie do -100. Idziemy do Warstwa>Nowa warstwa, Edycja>Wypełnij warstwę i wybieramy 50% Szary. By dodać ziarno Filtr>Szum> Dodaj szum, zmieniamy na 40, klikamy Monochrom i Gaussowski. Klikamy OK, mieszanie warstw - Nakładka.
Zmieniamy na monochromatyczny Warstwa>Nowa warstwa dopasowania>Barwa/ Nasycenie, redukujemy Nasycenie do -100. Idziemy do Warstwa>Nowa warstwa, Edycja>Wypełnij warstwę i wybieramy 50% Szary. By dodać ziarno Filtr>Szum> Dodaj szum, zmieniamy na 40, klikamy Monochrom i Gaussowski. Klikamy OK, mieszanie warstw - Nakładka.
5
Zmieniamy na monochromatyczny
Warstwa>Nowa warstwa dopasowania>Barwa/ Nasycenie, redukujemy Nasycenie do -100. Idziemy do Warstwa>Nowa warstwa, Edycja>Wypełnij warstwę i wybieramy 50% Szary. By dodać ziarno Filtr>Szum> Dodaj szum, zmieniamy na 40, klikamy Monochrom i Gaussowski. Klikamy OK, mieszanie warstw - Nakładka.
 Dodajemy winietę Wybieramy Filtr>Korekta zniekształceń aparatu, przyciemniamy winietę do -100. Tworzymy nową Warstwę dopasowania poziomy, ustawiamy Cienie na 30, Półtony na 0,9, a Podświetlenia na 225. Tworzymy nową warstwę, zaznaczamy mniejszy obszar niż zdjęcie, klikamy Ctrl+Shift+I i wypełniamy czernią.
Dodajemy winietę Wybieramy Filtr>Korekta zniekształceń aparatu, przyciemniamy winietę do -100. Tworzymy nową Warstwę dopasowania poziomy, ustawiamy Cienie na 30, Półtony na 0,9, a Podświetlenia na 225. Tworzymy nową warstwę, zaznaczamy mniejszy obszar niż zdjęcie, klikamy Ctrl+Shift+I i wypełniamy czernią.
6
Dodajemy winietę
Wybieramy Filtr>Korekta zniekształceń aparatu, przyciemniamy winietę do -100. Tworzymy nową Warstwę dopasowania poziomy, ustawiamy Cienie na 30, Półtony na 0,9, a Podświetlenia na 225. Tworzymy nową warstwę, zaznaczamy mniejszy obszar niż zdjęcie, klikamy Ctrl+Shift+I i wypełniamy czernią.
Tworzymy wyblakłą ramkęKlikamy Ctrl+D, potem Filtr>Rozmycie>Rozmycie Gaussowskie, wartość ustawiamy na 40%, klikamy OK i zmieniamy krycie na 70%. Tworzymy nową warstwę i wybieramy Pędzel. Wybieramy 36, pierwszy plan ustawiamy na biały. Malujemy po krawędzi, zmieniając wymiary pędzla.
Tworzymy wyblakłą ramkęKlikamy Ctrl+D, potem Filtr>Rozmycie>Rozmycie Gaussowskie, wartość ustawiamy na 40%, klikamy OK i zmieniamy krycie na 70%. Tworzymy nową warstwę i wybieramy Pędzel. Wybieramy 36, pierwszy plan ustawiamy na biały. Malujemy po krawędzi, zmieniając wymiary pędzla.
7
Tworzymy wyblakłą ramkę
Klikamy Ctrl+D, potem Filtr>Rozmycie>Rozmycie Gaussowskie, wartość ustawiamy na 40%, klikamy OK i zmieniamy krycie na 70%. Tworzymy nową warstwę i wybieramy Pędzel. Wybieramy 36, pierwszy plan ustawiamy na biały. Malujemy po krawędzi, zmieniając wymiary pędzla.

Serwisy specjalne




Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl