ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Praktyka

Sztuka błyskania - filtry kolorowe w portrecie

2016-06-24
0 komentarzy
36
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Sztuka błyskania - filtry kolorowe w portrecie
Zobaczcie, jak Sean McCormack sprytnie wykorzystał w studio kolorowe filtry, by powstał portret o nietypowej tonacji

Modyfikowanie barwy światła za pomocą filtrów to prosty sposób na uatrakcyjnienie portretów, czego dowodzi zdjęcie wykonane przez Seana McCormacka. "Z filtrów korzystam od momentu, gdy prawie 12 lat temu zacząłem zajmować się oświetleniem studyjnym" - wyjaśnia. Tym razem Sean użył filtrów do zmodyfikowania barwy oświetlenia rozmieszczonego w sposób, którego zwykle używa przy portretach o wysokim kontraście.

Główne światło pochodzi z lampy wyposażonej w softbox Octa o średnicy 95 cm z kratownicą, na którą nałożony został niebieski filtr. "Chcąc zachować chłodną tonację obrazu, po obu stronach ustawiłem podłużne lampy z kratownicą i filtrem w kolorze turkusowym (nr 116 w gamie filtrów Lee). Często ustawia się je z tyłu, jednak mnie zależało na silniejszym rozproszeniu światła, dlatego zdecydowałem się na oświetlenie boczne. Dodatkowo użyłem kratownic, aby zapobiec rozlewaniu się światła na tło.

Ostatnim elementem zestawu oświetleniowego była lampa błyskowa z gorącą stopką z zamontowanym uchwytem na filtry MagMod i nałożonym filtrem bursztynowym tej samej marki. Emitowane przez nią światło zostało odbite od srebrnej blendy, dzięki czemu uległo większemu rozproszeniu. Oświetliło ono od dołu ręce i twarz Sam, a także jej nogi". Do wykonania tego portretu Sean użył aparatu Fujifilm X-T10 - czas ekspozycji wynosił 1/180 s (czas synchronizacji migawki z błyskiem), wartość przysłony f/7,1, a czułość ISO 200.


1. Światło główne. Głównym źródłem oświetlenia była lampa wyposażona w softbox Octa 95 cm, niebieski filtr i kratownicę, dzięki czemu zdjęcie nabrało chłodnej tonacji i ciekawego wyglądu.
2. Podłużne softboksy. Zapewniły bardziej równomierne rozłożenie światła na barkach i ramionach Sam.
3. Lampa błyskowa. W celu uzyskania jeszcze lepszego efektu wykorzystane zostało światło flesza odbite od srebrnej blendy. Jego odcień Sean zmienił również za pomocą filtra w kolorze bursztynowym.
4. Tło. Za tło posłużyło ręcznie malowane szare płótno Bespoke Backdrops.
1. Światło główne. Głównym źródłem oświetlenia była lampa wyposażona w softbox Octa 95 cm, niebieski filtr i kratownicę, dzięki czemu zdjęcie nabrało chłodnej tonacji i ciekawego wyglądu.
2. Podłużne softboksy. Zapewniły bardziej równomierne rozłożenie światła na barkach i ramionach Sam.
3. Lampa błyskowa. W celu uzyskania jeszcze lepszego efektu wykorzystane zostało światło flesza odbite od srebrnej blendy. Jego odcień Sean zmienił również za pomocą filtra w kolorze bursztynowym.
4. Tło. Za tło posłużyło ręcznie malowane szare płótno Bespoke Backdrops.

Akademia DCP - Serwis Specjalny

Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
www.avt.pl

Polecamy