ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Warsztat / Praktyka

Jak robić zdjęcia makro w domu

2013-07-19
1 komentarzy
13
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Jak robić zdjęcia makro w domu
Robiąc zdjęcia makro w domu próbujcie eksperymentować z różnymi żarówkami i dyfuzorami, które mogą urozmaicić nawet najzwyklejsze z pozoru ujęcie.
Stwórz własne studio fotograficzne i już dziś zacznij robić zdjęcia makro w domu. Zobacz, jak łatwo urozmaicić tradycyjne zdjęcia makro.
 

Zdjęcia makro w domu - sztuczki

Robiąc zdjęcia makro w domowym studio fotograficznym próbujcie eksperymentować z różnymi żarówkami i dyfuzorami, które mogą urozmaicić nawet najzwyklejsze z pozoru ujęcie

W

fotografii makro we wnętrzach nie potrzebujemy skomplikowanego oświetlenia. Tanie lampy biurkowe mogą stanowić świetne wyposażenie domowego studia, a duży arkusz papieru będzie idealnym tłem. Zamiast flesza lepiej skorzystać ze stałego światła żarówek, ponieważ na bieżąco widać, jak światło układa się na fotografowanym obiekcie, a żarówki są świetnym źródłem mocnego bezpośredniego światła.

Żarówki nie będą dawały dziennego zrównoważonego oświetlenia, dlatego balans bieli ustawiamy na tryb użytkownika i ustawiamy odpowiednią temperaturę światła (ewentualnie można to potem poprawić w Photoshopie). Kolorowe nakładki mogą sprawić cuda. Zaczynamy!

Potrzebujemy energii…
Kupujemy dwie energooszczędne żarówki o różnej mocy, powiedzmy 12 W i 20 W. Świetnie się nadadzą do stworzenia domowego ministudia, w którym jedna, mocniejsza, służy za światło główne, a druga za wypełniające.
Potrzebujemy energii… Kupujemy dwie energooszczędne żarówki o różnej mocy, powiedzmy 12 W i 20 W. Świetnie się nadadzą do stworzenia domowego ministudia, w którym jedna, mocniejsza, służy za światło główne, a druga za wypełniające.
1
Potrzebujemy energii…
Kupujemy dwie energooszczędne żarówki o różnej mocy, powiedzmy 12 W i 20 W. Świetnie się nadadzą do stworzenia domowego ministudia, w którym jedna, mocniejsza, służy za światło główne, a druga za wypełniające.
Odrobina plastiku
Szukamy plastikowych teczek, najlepiej w kilku kolorach. Wycinamy z nich prostokąty o jednym boku dłuższym, drugim nieco większym niż średnica lampy.
Odrobina plastiku Szukamy plastikowych teczek, najlepiej w kilku kolorach. Wycinamy z nich prostokąty o jednym boku dłuższym, drugim nieco większym niż średnica lampy.
2
Odrobina plastiku
Szukamy plastikowych teczek, najlepiej w kilku kolorach. Wycinamy z nich prostokąty o jednym boku dłuższym, drugim nieco większym niż średnica lampy.
Walka z materią
Teraz musimy przymocować nakładki na lampy, tak by nie dotykały żarówki, przez którą mogą się stopić. Przyczepiamy po bokach metalowe klipsy i pomiędzy nie wsuwamy nakładki.
Walka z materią Teraz musimy przymocować nakładki na lampy, tak by nie dotykały żarówki, przez którą mogą się stopić. Przyczepiamy po bokach metalowe klipsy i pomiędzy nie wsuwamy nakładki.
3
Walka z materią
Teraz musimy przymocować nakładki na lampy, tak by nie dotykały żarówki, przez którą mogą się stopić. Przyczepiamy po bokach metalowe klipsy i pomiędzy nie wsuwamy nakładki.
Dopracowujemy scenerię
By uzyskać neutralne tło, bierzemy jasny duży papier, może być nawet stara wyblakła tapeta i przyczepiamy ją tak, by jeden koniec był na ścianie, a drugi był podstawą, na której ustawimy przedmioty.
Dopracowujemy scenerię By uzyskać neutralne tło, bierzemy jasny duży papier, może być nawet stara wyblakła tapeta i przyczepiamy ją tak, by jeden koniec był na ścianie, a drugi był podstawą, na której ustawimy przedmioty.
4
Dopracowujemy scenerię
By uzyskać neutralne tło, bierzemy jasny duży papier, może być nawet stara wyblakła tapeta i przyczepiamy ją tak, by jeden koniec był na ścianie, a drugi był podstawą, na której ustawimy przedmioty.
Strzelamy
Eksperymentujemy z ustawieniem lamp i różnym kątem patrzenia. Oczywiście nie macie obowiązku korzystać z plastikowych nakładek, ale mogą one nadać zdjęciom ciekawej, kolorowej poświaty.
Strzelamy Eksperymentujemy z ustawieniem lamp i różnym kątem patrzenia. Oczywiście nie macie obowiązku korzystać z plastikowych nakładek, ale mogą one nadać zdjęciom ciekawej, kolorowej poświaty.
5
Strzelamy
Eksperymentujemy z ustawieniem lamp i różnym kątem patrzenia. Oczywiście nie macie obowiązku korzystać z plastikowych nakładek, ale mogą one nadać zdjęciom ciekawej, kolorowej poświaty.
Finalne zdjęcie
Poprzez ustawienie odpowiednich parametrów i dopasowanie oświetlenia, można zyskać naprawdę wiele. Zdjęcie można dopracować, poprawiając delikatnie balans bieli w Photoshopie.
Finalne zdjęcie Poprzez ustawienie odpowiednich parametrów i dopasowanie oświetlenia, można zyskać naprawdę wiele. Zdjęcie można dopracować, poprawiając delikatnie balans bieli w Photoshopie.
6
Finalne zdjęcie
Poprzez ustawienie odpowiednich parametrów i dopasowanie oświetlenia, można zyskać naprawdę wiele. Zdjęcie można dopracować, poprawiając delikatnie balans bieli w Photoshopie.

Akademia DCP - Serwis Specjalny

Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
www.avt.pl

Polecamy