ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Pomysł na zdjęcie

Jeremy Jackson - ekstremalna sztuka malowania światłem Antoni Żółciak

2014-02-01
0 komentarzy
148
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Jeremy Jackson - ekstremalna sztuka malowania światłem
Canon EOS 500D, ISO 100, 8 mm<br>fot. Jeremy Jackson
Malowanie światłem jest chyba najbardziej nierówną sztuką fotograficzną. Próbują wszyscy, ale udaje się tylko niewielu

Inspirowane komiksami i pracami legendarnego Mauritsa Cornelisa Eschera, powtarzające się na fotografiach Jacksona kształty geometryczne hipnotyzują momentalnie. Dynamiki dodaje im intensywna kolorystyka łączona z niebanalną kompozycją.

Ogromnym plusem twórczości Jeremy'ego jest oryginalny styl, który fotograf konsekwentnie udoskonala od niecałych sześciu lat. Może to i niedługo, ale przez ten okres opublikował sporą ilość wciągających kadrów. Co istotne - pochodzą one praktycznie bezpośrednio z aparatu. Żaden z elementów widocznych na obrazkach nie został dosztukowany w postprodukcji.

"Mam na imię Jeremy. Jestem fanatykiem malowania światłem." Artysta pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, z okolic Pasma Błękitnego w Virginii. "Spędzam mnóstwo czasu machając światełkami przed aparatem. Robię to od końca 2008 roku". W wywiadzie opublikowanym na The Creators Project możemy przeczytać, że technikę malowania światłem Jackson odkrył przypadkowo; znalazł w swoim kompakcie funkcję ustawienia czasu otwarcia migawki na 15 sekund. Prawdziwe zamiłowanie zrodziło się w nim jednak dopiero wtedy, gdy odkrył grupę pasjonatów light paintingu na Flickrze.

Prosty obrazek jest w stanie stworzyć w przeciągu kilku minut. Te bardziej skomplikowane dzieła powstają w przeciągu kilku godzin, jeśli włączymy w to przygotowania i faktyczne malowanie. Najdłuższy czas naświetlania zanotowany przez Jeremyego wyniósł 45 minut.

Swoją dotychczasową przygodę opisuje prostymi słowami: "Twoim płótnem jest cały świat. Wszystko, co sobie wyobrazisz, może być namalowane na milion różnych sposobów; wciąż jestem zdumiony tym, ile można uzyskać przy pomocy długiej ekspozycji i różnych źródeł światła. Możliwości są nieskończone".

Canon EOS 500D, ISO 100, ekspozycja: 507 sekundfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, ekspozycja: 507 sekundfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, ekspozycja: 507 sekund
fot. Jeremy Jackson
Canon EOS 100D, 14 mm, ekspozycja: 10 minutfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 100D, 14 mm, ekspozycja: 10 minutfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 100D, 14 mm, ekspozycja: 10 minut
fot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 8 mmfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 8 mmfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 8 mm
fot. Jeremy Jackson
fot. Jeremy Jackson
fot. Jeremy Jackson
fot. Jeremy Jackson
fot. Jeremy Jackson
fot. Jeremy Jackson
fot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISo 100, 50 mm, 450 sekundfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISo 100, 50 mm, 450 sekundfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISo 100, 50 mm, 450 sekund
fot. Jeremy Jackson
Na pierwszym planie rakieta tenisowa, za nią neonowe lampy. Sylwetka powstała po zakryciu obiektywu dekielkiem, przeniesieniu aparatu i ponownym zdjęciu dekielkafot. Jeremy Jackson
Na pierwszym planie rakieta tenisowa, za nią neonowe lampy. Sylwetka powstała po zakryciu obiektywu dekielkiem, przeniesieniu aparatu i ponownym zdjęciu dekielkafot. Jeremy Jackson
Na pierwszym planie rakieta tenisowa, za nią neonowe lampy. Sylwetka powstała po zakryciu obiektywu dekielkiem, przeniesieniu aparatu i ponownym zdjęciu dekielka
fot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 50 mm, 840 sekundfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 50 mm, 840 sekundfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 50 mm, 840 sekund
fot. Jeremy Jackson
fot. Jeremy Jackson
fot. Jeremy Jackson
fot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, ekspozycja: 12 minutfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, ekspozycja: 12 minutfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, ekspozycja: 12 minut
fot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 14 mm, ekspozycja: 9 minutfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 14 mm, ekspozycja: 9 minutfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 14 mm, ekspozycja: 9 minut
fot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, ekspozycja: 7 minutfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, ekspozycja: 7 minutfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, ekspozycja: 7 minut
fot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 14 mm, ekspozycja: 4 minutyfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 14 mm, ekspozycja: 4 minutyfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 14 mm, ekspozycja: 4 minuty
fot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 8 mm, ekspozycja: 2 minutyfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 8 mm, ekspozycja: 2 minutyfot. Jeremy Jackson
Canon EOS 500D, ISO 100, 8 mm, ekspozycja: 2 minuty
fot. Jeremy Jackson
Antoni Żółciak

Nie istnieje dla niego życie bez klawiatury. Od kilku lat pisze do serwisów i magazynów o tematyce fotograficznej i technologicznej, często samemu chwytając za aparat. W DCP omawia m.in. ciekawostki sprzętowe i pomysły na oryginalne zdjęcia.

Akademia DCP - Serwis Specjalny

Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
avt.pl
ulubionykiosk.pl

Polecamy