ULUBIONY KIOSK - PRZEJRZYJ I ZAMÓW WERSJA MOBILNA

Inspiracje / Historia zdjęcia

Milan Malovrh - pogoń za wierzchowcem

2016-06-21
0 komentarzy
69
Facebook Google Wykop Twitter Pinterest
Milan Malovrh - pogoń za wierzchowcem
fot. Milan Malovrh
Jak zrobić takie zdjęcie? Milan Malovrh zdradza szczegóły wykonania tego niezwykle dynamicznego ujęcia galopujących koni

Milan Malovrh wykonał tę fotografię na pastwisku należącym do właściciela koni lipicańskich w miejscowości Ljubno na Słowenii. Sam mieszka w małej słoweńskiej miejscowości Trzic, ale cały świat zachwycił się jego niezwykle dynamicznymi ujęciami. Zdjęcie takie jak to powyżej nie powstaje w prosty sposób. W celu połączenia ze sobą ostrości i rozmycia, Milan Malovrh używa dwóch lustrzanek - Nikona D3x i Nikona D3S - zamocowanych blisko siebie. Każdy ma założony obiektyw 24–120 mm f/3,5–5,6 wycelowany w to samo miejsce, ale podczas gdy zadaniem jednego z korpusów jest uchwycenie ostrego obrazu, drugi jest ustawiony tak, by zarejestrował podwójną ekspozycję, złożoną z dwóch ujęć wykonanych z zastosowaniem długiego czasu otwarcia migawki. Następnie te osobne kadry są łączone ze sobą w Photoshopie.

"Większość moich zdjęć wykonuję przy użyciu tej właśnie techniki" - zdradza Milan. "Do zrobienia udanego zdjęcia potrzebne jest właściwe połączenie światła i możliwości rejestrowania kolejnych ujęć przy użyciu różnych ustawień. Czasami, by uzyskać pożądany efekt, niezbędne jest przeprowadzenie nawet 20 prób".

W przypadku podwójnej ekspozycji fotograf ustawił w Nikonie DS3 tryb preselekcji czasu otwarcia migawki i wybrał czas naświetlania o wartości 1/13 s. Aktywował tryb Wielokrotna ekspozycja i włączył opcję Automatyczne wzmocnienie, aby aparat automatycznie wyregulował jasność obu kadrów. Drugi korpus, żeby możliwe było zarejestrowanie bardziej szczegółowego obrazu, naświetlał obraz z czasem ekspozycji ustawionym na 1/200 s przy przysłonie f/4 oraz czułości ISO 400 i został wyzwolony elektronicznie.

"Aby możliwe było zastosowanie tej techniki, poziom natężenia światła musi być odpowiednio niski, a dodatkowo dobrze jest, jeżeli temat będzie oświetlony od tyłu, co pozwoli podkreślić jego poruszający się kontur" - radzi autor fotografii. "W celu wydłużenia czasu otwarcia migawki potrzebnego do zarejestrowania zdjęcia z podwójną ekspozycją, użyłem filtru ND obniżającego o sześć stopni przysłony ilość światła docierającego do matrycy aparatu".

Więcej zdjęć Milana można obejrzeć na www.1x.com.

Akademia DCP - Serwis Specjalny

Partnerzy

 

 

 

Digital Camera Polska
Wydanie drukowane 1 rok - 199,00 zł
Wydanie elektroniczne 1 rok - 127,50 zł
Wolisz pojedyncze numery?
Wydanie na tablet:
Tablet
App Store Google Play
Wydawca
AVT-Korporacja Sp. z o.o.

AVT Korporacja
Sp. z o.o.

ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa

tel.: 22 257 84 99
fax.: 22 257 84 00

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
www.avt.pl

Polecamy